Flygbolagsakuten: Bra eller Anus?

Jag flyger inrikes relativt mycket och under de 9ggr jag förra året tvingades åka SAS då de har monopol på sträckan nådde jag följande stats:
5 flighter sena mer än 15min
1 inställd flight (servicefolket hade glömt att uppdatera programvaran i navigationselektroniken så planet var inte luftvärdigt)
1 Möglig macka
1 Borttappat bagage

Som sagt. Bort med skiten. Ju förr desto bättre.:mad:

Svenska Spel gjorde en vinst på knappt 1,2 miljarder första kvartalet. Det är väl bra att dessa pengar kommer bollsparkare och andra till del istället för att hamna i fickorna på giriga kapitalister som vill sko sig på spelberoendes olycka. :rolleyes:

Då kan man fråga sig, hade vi fått högre välstånd om (s)taten tagit de 1,2 miljarderna i skatt istället?

:gnissla

Då kan man fråga sig, hade vi fått högre välstånd om (s)taten tagit de 1,2 miljarderna i skatt istället?

:gnissla

Beror sig på hur man resonerar. Nu går ju pengarna primärt till idrottsrörelsen har jag för mig. Välståndet där skulle alltså gå ner väsnetligt utan svenska spel.

OM (s) skulle dra in ytterligare 1,2 miljarder i skatter så skulle välståndet öka på kort sikt men förmodligen inte på längre, eftersom det skatteuttag sossarna förfäktar är skadligt för samhället.

Jag är, så klart, avregleringsivrare och privatiseringsvän - men man bör göra en stor skillnad på samhällsviktiga funktioner och spelbolag. :mattias

Det är viktigt med infrastruktur för en nations välmående, det är inte viktigt med Jack Vegas på varannan korvkiosk för en nations välmående.

Hur ska staten annars få in dumskatten ?
/D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...