Flygbiljetter, har frågat tidigare men gör det igen

Fast destination hittade bättre priser :näsblod Förlåt, vill inte förstöra det roliga men så är det...

Nä du förstör inget, ju bättre tjänster desto billigare för mig nästa gång.
Men det verkar lurigt, för reseguiden söker av samma resebyråer som destination fast lika många till också. Ingen av dem säljer ju biljetterna själva, det är bara sökmotorer.

Nä du förstör inget, ju bättre tjänster desto billigare för mig nästa gång.
Men det verkar lurigt, för reseguiden söker av samma resebyråer som destination fast lika många till också. Ingen av dem säljer ju biljetterna själva, det är bara sökmotorer.

Det är kanske lika mycket lotto som vid teckning av hojförsäkring :D
-"Ring tillbaka om en kvart så kan du få flyga för en tusenlapp billigare!"

Det är kanske lika mycket lotto som vid teckning av hojförsäkring :D
-"Ring tillbaka om en kvart så kan du få flyga för en tusenlapp billigare!"

Jag köpte mina Delta/Air France USA t/r i somras för ~2000 mindre än näst billigaste alternativet. Det var via flygbolaget Wideroe (SAS) i Norge. Kolal där också, vet att de säljer riktigt billiga biljetter till Hong Kong ibland också, på ett oförklarligt sätt nästan.

Fast jag orkar inte med mellanlandningar och sånt :( Allt under 10k utan mellanlandning är helt ok, som det ser ut just nu så åker vi till Thailand över jul i år.
Fast det blir svårt att hitta kattvakt år 3 luddhuvuden i december, nån som känner sig manad :näsblod

Nu är det betalt och klart, bara se till att vara någorlunda nykter på Arlanda den 7:e december 13:55 och hem den 27:e (lördag, fest på planet :näsblod )
Dessvärre blev det inte så många dagar i paradiset som vi hade hoppats på men å andra sidan så slipper vi julafton och vi sparade en jävla massa flis som vi kan lägga på lyxigare hotell :yoparty

Nu vill jag ha lite sevärda tips i Bangkok, vi stannar troligtvis till där i 2 dagar på vägen hem. MBK är ju givet, funderar till och med att på hotellet där för enkelhetens skull.
Men Bangkok är ju stort, vad rekommenderar ni? Patpong heter väl nattmarknaden? Långt från MBK?

Vertigo hade bra mat och ok utsikt senast jag var där. Perfekt för en romantisk middag för två.

vertigo.jpg

Oh satan, inget för en vekling som mig som börjar gråta om jag befinner mig två trappsteg upp :gråta
Men det såg fint ut, är man någorlunda påverkad av alkohol så kanske man vågar bege sig upp dit.
För övrigt, helvete vad stort Bangkok ser ut att vara därifrån! Det känns ju riktigt stort när man är på inflygning men det där ser ju sjukt stort ut, centrum så att säga.

Hmm, det verkar som att man bara kan åka inrikesflyg från gamla flygplatsen :mad: Någon som kan svara på hur lång tid det tar mellan de båda flygplasterna? Tänkte boka ett inrikesflyg här hemmifrån men då vill man ju veta hur lång tid det tar att skifta flygplats först och främst.
Fler ställen än Airasia att beställa inrikes från? De flyger inte till Koh Samui och vi funderar just nu på att åka dit.

Oh satan, inget för en vekling som mig som börjar gråta om jag befinner mig två trappsteg upp :gråta
Men det såg fint ut, är man någorlunda påverkad av alkohol så kanske man vågar bege sig upp dit.
För övrigt, helvete vad stort Bangkok ser ut att vara därifrån! Det känns ju riktigt stort när man är på inflygning men det där ser ju sjukt stort ut, centrum så att säga.

Det är verkligen så stort som det ser ut på den där bilden, jag o min tjej var där i November förra året. Man kunde åka taxi hur länge som helst och staden tycktes aldrig ta slut.
Det var då inga problem att hitta billiga och fina hotell heller i Bangkok, vi bodde två nätter då vi kom ner dit på ett rätt så fint hotell på gångavstånd från MBK-gallerian. Tror det gick på ca 175kr per natt inkl. frukost.
Sedan så åkte vi ner till Koh Chang och var där i 10 dagar, vi trivdes väldigt bra på den ön, precis som du sa i tidigare inlägg så är den ju inte så exploaterad ännu. Vi bodde både på Lonely Beach och White Sand Beach, men vi trivdes nog bäst på White Sand, hotellet vi bodde på där hette Cookies tror jag, låg väl 10m från havet.
Vi är sugna på att åka nu igen, men det är lite svårt att få ledigt före jul så det kanske inte blir förrän i januari eller februari.

Tar och lånar tråden lite. Jag och en polare har tänkt att åka till danmark snart, men vet inte om man ska åka tåg eller flyg. Såg att flyga ner gick på ca 200kr men hem igen ca 6-700kr. Och kan inte hitta priser på tåg..?

(man måste väll inte vara myndig för att flyga själv?, vi båda är 17.)

Nej, du behöver inte vara myndig för att flyga själv.
Priset är dock ganska ok t/r.

Tåg till Danmark från stockholm säger jag nej till, går sååå mycket snabbare med flyg, speciellt med tunnelbanan från flygplatsen rakt in till city nu också.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul