Flygande inspektion!!:=(

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Happz, så råkade man på farbror blå redan då.. :( O dom klankade ner på att det inte fanns några bakblinkers såklart!! Höll iaf rätt hastighet å jag hann se dom i tid!! Men iaf, kan man åka till nån auktoriserad verkstad o visa upp att det finns blinkers på hojen bara eller e det bilprovningen som gäller?!?!

Har monterat blinkers nu men saknar fortfarande skyltbelysning och reflex.. Kommer dom kolla på detta oxo eller dom bryr sig bara om vad det står på pappret från snuten?!? (Blinkers ur funktion)..
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
alakhai skrev:
Happz, så råkade man på farbror blå redan då.. :( O dom klankade ner på att det inte fanns några bakblinkers såklart!! Höll iaf rätt hastighet å jag hann se dom i tid!! Men iaf, kan man åka till nån auktoriserad verkstad o visa upp att det finns blinkers på hojen bara eller e det bilprovningen som gäller?!?!

Har monterat blinkers nu men saknar fortfarande skyltbelysning och reflex.. Kommer dom kolla på detta oxo eller dom bryr sig bara om vad det står på pappret från snuten?!? (Blinkers ur funktion)..

Du får helt enkelt åka till bilprovningen.
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
alakhai skrev:
Har monterat blinkers nu men saknar fortfarande skyltbelysning och reflex.. Kommer dom kolla på detta oxo eller dom bryr sig bara om vad det står på pappret från snuten?!? (Blinkers ur funktion)..

De ska bara kika på det som står på pappret. :)
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Okej, tackar för svaren... Behövdes bara 2 för att klara ut det hela!! :tummenupp

Men jag e ändå lite osäker på om jag verkligen behöver ta det till bilprovningen. Menar, får du en 2:a på en bil räcker det ju att få den lagad på en auktoriserad verkstad så slipper du åka in med den igen..

Detta e jag ganska säker på men det kanske inte går med motorcykel eller så e denna inspektionen inte att jämföra med en vanlig 2:a på besiktningen!??

Skulle va tacksam för lite fler svar om det e någon som vet säkert?!?
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
alakhai skrev:
Okej, tackar för svaren... Behövdes bara 2 för att klara ut det hela!! :tummenupp

Men jag e ändå lite osäker på om jag verkligen behöver ta det till bilprovningen. Menar, får du en 2:a på en bil räcker det ju att få den lagad på en auktoriserad verkstad så slipper du åka in med den igen..

Detta e jag ganska säker på men det kanske inte går med motorcykel eller så e denna inspektionen inte att jämföra med en vanlig 2:a på besiktningen!??

Skulle va tacksam för lite fler svar om det e någon som vet säkert?!?

I så fall får du åka till en Verkstad som kan "släcka 2orna".
Alltså en akrediterad verkstad.
Vet inte ens om det finns för motorcyklar.

Det är väl enkelt att åka till besiktningen annars.
Jag fick ombesiktning på en av mina R1or och då använda jag silvertejp och gummiband för att få mina blinkers att sitta fast.
Gubben på SBP bara skrattade och slog lite på dem så de gungade.
 

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Värmland (Munkfors :)
Hoj
Hojlös numera.....
Beror på vad polisen har skrivit på pappret...

Du kanske är förelagd om "kontroll besikn" då blir det en hel besikt på hojen.

Om inte så kan en vanlig akrediterad verkstad släcka dina fel, men endast om de gör jobbet :fakta
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
När jag åkte på en flygande besiktning med bilen och inte hade fungerade blinkers så gick det att åka till polisstationen och visa att nu fungerade dom igen.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Men....kan du inte få det lagat på garantin då?? En Gixxer 1000-02 borde väl hålla åtminstone en säsong?? :crash
 

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
Gustav1 skrev:
Men....kan du inte få det lagat på garantin då?? En Gixxer 1000-02 borde väl hålla åtminstone en säsong?? :crash
Vad ska han få lagat? Han plockade väl bort blinkersna frivilligt antar jag.
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Aha, det låter ju rätt vettigt.. Så kan det nog va!! Men jag hade ju inte tänkt låta nån verkstad montera på nåra blinkers åt mig.. Får bli bilprovningen då o visa upp att nu minsann sitter dom där lite tillfälligt igen!! :D

YZF-1000-R1 skrev:
Beror på vad polisen har skrivit på pappret...

Du kanske är förelagd om "kontroll besikn" då blir det en hel besikt på hojen.

Om inte så kan en vanlig akrediterad verkstad släcka dina fel, men endast om de gör jobbet :fakta
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Hehe, jooo... Det kan man ju tycka!! :tummenupp :D
Jag e inte helt ny här på forumet men har inte postat så mkt. Iaf, blev inte helt förvånad av att få ett sånt inlägg från dig!! :p ;)
Gustav1 skrev:
Men....kan du inte få det lagat på garantin då?? En Gixxer 1000-02 borde väl hålla åtminstone en säsong?? :crash
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
OBS!!!!!!!!!!!!!!!

KOLLA PÅ FLYGANDE INSPEKTIONS PAPPRET OM DET ÄR FÖRELÄGGANDE OM HEL BESIKTNING ELLER BARA EFTERKONTROLL!!!

om polisen är snäll så blev det bara efterkontroll

så att du inte åker på att betala 260:- om du trodde det bara skulle vara en efterkontroll.
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Haha, låter ungefär som min lösning kommer att bli... Jag har kört med HELT ren bak nästan hela tiden men har tänkt mig montera på miniblinkare!! Detta har ju inte blivit av o nu när jag måste visa upp den kommer jag sätta på original blinkerserna för att de har rätt mått o så... Men det får bli riktiga fästen senare till mindre blinkare... Bara hoppas hoppas att de inte klankar ner på skyltbelysning o reflex... Kanske skulle limma fast en reflex iaf....

Äh, får se vad det blir.... :)
Tommy skrev:
Jag fick ombesiktning på en av mina R1or och då använda jag silvertejp och gummiband för att få mina blinkers att sitta fast.
Gubben på SBP bara skrattade och slog lite på dem så de gungade.
 

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Nalken skrev:
När jag åkte på en flygande besiktning med bilen och inte hade fungerade blinkers så gick det att åka till polisstationen och visa att nu fungerade dom igen.




Jag flög på en samma dag som jag klippt en hare på morgonen så halva fronten var skadad en blinker och en strålkastare borta fick bara en lapp där det stod att om jag inte fixat det om 3 - 4 veckor och jag blir stoppad så blir det rättsliga efterspel...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top