Flygande impala 67:a!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Icke mc-relaterat men rätt dråpligt om ni orkar läsa det på engelska..

"Jet Assisted Take-Off
1995 Darwin Awards Winner
Confirmed Bogus by Darwin
The Arizona Highway Patrol were mystified when they came upon a pile of smoldering wreckage embedded in the side of a cliff rising above the road at the apex of a curve. The metal debris resembled the site of an airplane crash, but it turned out to be the vaporized remains of an automobile. The make of the vehicle was unidentifiable at the scene.

The folks in the lab finally figured out what it was, and pieced together the events that led up to its demise.

It seems that a former Air Force sergeant had somehow got hold of a JATO (Jet Assisted Take-Off) unit. JATO units are solid fuel rockets used to give heavy military transport airplanes an extra push for take-off from short airfields.

Dried desert lakebeds are the location of choice for breaking the world ground vehicle speed record. The sergeant took the JATO unit into the Arizona desert and found a long, straight stretch of road. He attached the JATO unit to his car, jumped in, accelerated to a high speed, and fired off the rocket.

The facts, as best as could be determined, are as follows:

The operator was driving a 1967 Chevy Impala. He ignited the JATO unit approximately 3.9 miles from the crash site. This was established by the location of a prominently scorched and melted strip of asphalt. The vehicle quickly reached a speed of between 250 and 300 mph and continued at that speed, under full power, for an additional 20-25 seconds. The soon-to-be pilot experienced G-forces usually reserved for dog-fighting F-14 jocks under full afterburners.

The Chevy remained on the straight highway for approximately 2.6 miles (15-20 seconds) before the driver applied the brakes, completely melting them, blowing the tires, and leaving thick rubber marks on the road surface. The vehicle then became airborne for an additional 1.3 miles, impacted the cliff face at a height of 125 feet, and left a blackened crater 3 feet deep in the rock.

Most of the driver's remains were not recovered; however, small fragments of bone, teeth, and hair were extracted from the crater, and fingernail and bone shards were removed from a piece of debris believed to be a portion of the steering wheel.

Ironically a still-legible bumper sticker was found, reading
"How do you like my driving? Dial 1-800-EAT-SHIT."
 
Kul läsning, men som tur är så är inte historien sann.

Att en skrothög hade en JATO monterad där bak samt att den krashade i ett berg är dock sant! Det var en snubbe som ville mixtra med just en JATO han kommit över.
Det finns en sida på nätet som beskriver hur det hela gick till. Som en dagbok ungefär. Det är mycket text, men det är kul att läsa!
 
JoS skrev:
Kul läsning, men som tur är så är inte historien sann.

Att en skrothög hade en JATO monterad där bak samt att den krashade i ett berg är dock sant! Det var en snubbe som ville mixtra med just en JATO han kommit över.
Det finns en sida på nätet som beskriver hur det hela gick till. Som en dagbok ungefär. Det är mycket text, men det är kul att läsa!

Jag tar alltid sådanna här historier med en stor nypa salt..
 
Kollade på Discovery igår när dom dödade den myten på Myth Busters.

Dom hade skitskoj när dom monterade tre startraketer på en jänkare. De vågade inte köra utan radiostyrde bilen. Såg fränt ut när de startade raketerna i 120km/h och bilen bara drog ifrån helikoptern !!

Deras toppfart blev 230km/h har jag för mig och det räcker inte för att mosa en bil mot en bergsvägg 30m upp.

The myth is busted!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top