Flygande besiktning

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Tjena.

Råkade ut för flygande besiktning på Sjöborakan för någon vecka sedan. Åkte dit för dold skylt (300kr). Dom sa att om jag inte fixade det så skulle det bli högre böter och ombesiktning nästa gång.

Någon som vet om detta stämmer eller om det bara är skrämsel?

Kollar dom verkligen om jag åkt fast för det innan?

300 kan jag strunta i, men blir det skyhöga böter nästa gång så får jag kanske fixa till det.

Sep skrev:
Tjena.

Råkade ut för flygande besiktning på Sjöborakan för någon vecka sedan. Åkte dit för dold skylt (300kr). Dom sa att om jag inte fixade det så skulle det bli högre böter och ombesiktning nästa gång.

Någon som vet om detta stämmer eller om det bara är skrämsel?

Kollar dom verkligen om jag åkt fast för det innan?

300 kan jag strunta i, men blir det skyhöga böter nästa gång så får jag kanske fixa till det.
Förmodligen stämmer detta, då en flygande besiktning kan betraktas som en "vanlig" besiktning

Det där stämmer alldeles utmärkt. Du fick böter och ett så kallat föreläggande. Det betyder att nästa gång du blir stoppas, så e det bara för länsman att slå på ditt regnr i datorn, så kommer det upp att du har fått anmärkning på din skylt förut.

japp! du får inte tillverka egna plåtar... strlekarna som finns är dom du kan beställa från vv

Interceptor skrev:
Finns det nån minigräns på reg.plåtens storlek eller är det regeln om att man ska kunna läsa av den 20 meter bakifrån?
Lagen kanske kan tolkas olika.
Nån som har koll?

Sep ... om du köper en Ducce kan du gå med i skyltfonden och då kostar inte böterna någonting för dig :tungan

Jag tycker själv det är trams, skylten är orginal VV skylt, den syns jättebra, ingen större skillnad från orginalmontering.

Vad är det för böter som väntar nästa gång då?

Och gäller det för alltid? Eller är där någon "time out"?

Jo men nu har du flytta skylten redan :rolleyes: , sedan kanske farbrorblå tycker att den fortfarande sitter fel, men flyttad är den (när jag fick klagomål så noterades inte var och hur skylten var placerad). Jag har höjt fästet tre cm, men i alla fall... Kanske blir diskussion men stå på dig, flyttad är den!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN