Flyga till Shanghai

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag och damen ska till Shanghai den 14-22 oktober.
Tänkte höra här om det finns någon som vet hur man flyger dit billigast. Vi har hittat biljetter för runt 7000:- och det är väl inte så farligt men ju mer man spar på biljetten ju fler piratkopierade DVD-filmer får man med hem.

IO skrev:
2330311 Jag och damen ska till Shanghai den 14-22 oktober.
Tänkte höra här om det finns någon som vet hur man flyger dit billigast. Vi har hittat biljetter för runt 7000:- och det är väl inte så farligt men ju mer man spar på biljetten ju fler piratkopierade DVD-filmer får man med hem.

Kolla från London!! Priserna e f..n mycket bättre! Sedan tar du en sväng med RyanAir över från swedala till Stansted. Därifrån Buss till GTW eller Hethrow.

Trevlig resa!! :banana

Tackar för tipset. Man kunde spara några kronor på att flyga via London men restiden på 12 timmar dit och 12 timmar hem fick mig att boka Finnair från Stockholm via Helsingfors för 7.500:-

Så har någon varit där? Är allt så billigt som man har hört?

IO skrev:
2333506 Tackar för tipset. Man kunde spara några kronor på att flyga via London men restiden på 12 timmar dit och 12 timmar hem fick mig att boka Finnair från Stockholm via Helsingfors för 7.500:-

Så har någon varit där? Är allt så billigt som man har hört?

Varit där en gång, på jobb men hade en dag ledigt iaf.
Iaf kläder är kanonbilligt, tex en piketröja typ lacoste´prutar du ner till
runt en 50 lapp har jag för mig. Förvånansvärt bra kvalitet var det med, håller färg och form bra i tvätten!

Övrigt hann jag ej kolla på ..

Ska dit och jobba ett par månader i höst, då ska det handlas med lite hem!

Så har någon varit där? Är allt så billigt som man har hört?[/QUOTE]

Kläder är sjukt billigt om du söker dig till marknaderna, nu va jag där för nån vecka sen bara och hälsade på föräldrarna som flyttat ner dit.
Det visade sig att den största marknaden hade splittrats till flera små. Kvalitén är kanon för dom priserna, betala inte mer än 70-90 spänn för ett par märkes jeans iaf. Pruta stenhårt, finns alltid fler stånd med samma grejjor.
Ska du storshoppa är Peking bättre, mycket större marknader där, osså kan du ju ta en sväng till muren när du ändå är där :D

Edit: Dvd skivor kostar ca 5 spänn, men dom allra nyaste brukar bara vara skitkvalité...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...