Flyga till Miami?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Säg att man ska flyga till Miami någon gång mellan 1a - 24e Augusti i år.
Vistelse: runt 14 dagar, flexibelt.

Bör man boka så tidigt som möjligt eller vänta tills dagen innan?

Var hittar man så billigt som möjligt, rostig djurtransport duger, bara det är billigt! :tummenupp :gnissla

En liten fråga vid sidan om, kan man hyra bil som 20-åring? verkar som att de
flesta kräver 21 alt. 25år?

1. boka snarast
2. via reseguiden.se, blir inte förvånad om Wideroe har bäst
3. du får inte hyra bil eller dricka sprit
4. det är orkanperiod i Florida i aug

1. boka snarast
2. via reseguiden.se, blir inte förvånad om Wideroe har bäst
3. du får inte hyra bil eller dricka sprit
4. det är orkanperiod i Florida i aug

1. Okej
2. Tack
3. 21 på sprit? Va i helvete! Inte ens öl till maten?
4. Ajsing, inte bra, bättre att vänta kanske

Alla säger att flygbiljetten bör gå på 4000-6000kr.

Men allt jag hittar från och med iövermorgon till nyår kostar mellan 8500 - 15000 som billigast,
varför är det så jävla dyrt just nu?

Last edited:
Har hittat en som hyr ut bil till 18åringar (11 dollar extra per dag)

Så det var ju bra iallafall, Dock är det svårt med bra priser på de datumen jag vill resa :/

Jag kan åka närsomhelst, det är tjejens jävla skola som är idioter,
Man får inte ta ledigt överhuvudtaget och enligt rektorn får man inte det på NÅGON gymnasieskola vilket ju är en helt uppenbar jävla lögn.

Får jag boka hotell som 20åring?
verkar ju fan som att allt har 21års gräns där?

Förmodligen inte, jag har just bokat 5 olika hotell i CA och de hade alla någon sådan gräns.
Känns inte som det är menat att du ska till US i år. ;)

21 år is the shit i usa. Bara att bita i det sura.. Angående dyra flygbiljetter är styrt av marknadsekonimiska effekter.

Dyr olja, och billig dollar som gör att många vill åka över.

Ja trist.
Jag kan skicka ett vykort från CA istället.

21 år is the shit i usa. Bara att bita i det sura.. Angående dyra flygbiljetter är styrt av marknadsekonimiska effekter.

Dyr olja, och billig dollar som gör att många vill åka över.

Det gick bra!!! :tummenupp :tuttar

Jag och tjejen måste bara ha med oss varsitt brev från våra
föräldrar där det står på engelska att det är okej :hihi

Helt seriöst! :hihi

Detta måste vara något nytt Guantanamo-knep att ta all värdighet ifrån människan, de föresöker inte längre reducera människor till djur men till det mycket värre:
FjOrtIz@R

Men du måste ju skämta... Försöker du ta in på något ålderdomshem eller?
Jag har aldrig blivit tillfrågad min ålder när jag bokat hotellrum, fast jag ahr iofs aldrig varit här som yngel.

Vad ska du förresten till Florida och göra? Ragga pensionärer? :D

Men du måste ju skämta... Försöker du ta in på något ålderdomshem eller?
Jag har aldrig blivit tillfrågad min ålder när jag bokat hotellrum, fast jag ahr iofs aldrig varit här som yngel.

Vad ska du förresten till Florida och göra? Ragga pensionärer? :D

Billigare att flyga till än LA bara :)

Nästa mål är dock LA.

En ny fråga dök nyss upp, Tjejen går på p-piller och epilepsimedicin
Behöver man göra något speciellt eller bara visa för tullen?

Edit: och vad kostar det att köra vattenskoter?
Läste nyss om en på FB som fick köra det som 18åring utan problem :tungan

Last edited:
Billigare att flyga till än LA bara :)

Nästa mål är dock LA.

Edit: och vad kostar det att köra vattenskoter?
Läste nyss om en på FB som fick köra det som 18åring utan problem :tungan

Jag funderar också på att flyga till Miami, som en kompromiss till LA (men jag är 21 :arsele )

Det där med medicinen är nåt som du ska kolla upp riktigt noga med den amerikanska tullen, och endast ta med den mängd som behövs och inte mer. :tipsförattslippagummihandskeitullen :skrämd

Det där skall du kolla upp noga via andra källor än SH. Bra tips ovan. Recept skall medtas, översatt till engelska. Vet inte om det behöver vara på engelska från läkare eller om det räcker med en bekräftad översättning...

Och akta dig för den jävla jetlaggen. Jag kom hem från SF igårkväll och just nu vet jag inte om jag är hungrig, trött eller bara grinig eller vad jag skall göra åt det. Lösningen so far är att sitta på SH, då vet jag att det inte blir bättre i alla fall! :yoparty

Just ja, akta dig för Charles de Gaulle också. De är inte riktigt kloka de där fransmännen.

Det där skall du kolla upp noga via andra källor än SH. Bra tips ovan. Recept skall medtas, översatt till engelska. Vet inte om det behöver vara på engelska från läkare eller om det räcker med en bekräftad översättning...

Och akta dig för den jävla jetlaggen. Jag kom hem från SF igårkväll och just nu vet jag inte om jag är hungrig, trött eller bara grinig eller vad jag skall göra åt det. Lösningen so far är att sitta på SH, då vet jag att det inte blir bättre i alla fall! :yoparty

Just ja, akta dig för Charles de Gaulle också. De är inte riktigt kloka de där fransmännen.

Har aldrig märkt av jet lag :va :yoparty

Kommer du från san fransisco kan det där ha andra förklaringar :brynad

Ska inte mellanlanda i frankrike :)

Kan bara hålla med. En riktig bunker är vad det är. Och en drös fåniga rulltrappor.
Var tvungen att mellanlanda där för många år sen då jag ville komma in via JFK (enda port of entry i USA som kan stämpla ett tillfälligt arbetstillstånd i passet - fråga inte...).
Hursomhelst så var det in och ut genom säkerhetskontroller, genomsökning av bagage 3(!) gånger, varav sista gången var på väg in i planet. Flygningen med AirFrance var dock helt OK. :D

OT: Angående mediciner så vet jag inte vad som gäller. Jag har aldrig tagit med kopior på recept, men å andra sidan så kan de ju neka dig inträde för att du luktar konstigt...
Risken för att de ska kolla dig är väldigt liten och om du har med dig en rimlig mängd så tycker jag inte att du ska oroa dig. Tom jänkarna har faktiskt förståelse för att folk behöver mediciner. Är de dock flytande och du vill ha med dom inne i planet så skulle jag vara noga med att ha recept på både svenska och engelska med mig. Det kan också vara lämpligt att kolla upp vad motsvarande medicin heter på engelska så man slipper missförstånd...

Medicinen ska förvaras i originalförpackning och ha etiketten från apoteket med ditt namn då ska det inte vara några problem:tummenupp

Kan bara hålla med. En riktig bunker är vad det är. Och en drös fåniga rulltrappor.
Var tvungen att mellanlanda där för många år sen då jag ville komma in via JFK (enda port of entry i USA som kan stämpla ett tillfälligt arbetstillstånd i passet - fråga inte...).
Hursomhelst så var det in och ut genom säkerhetskontroller, genomsökning av bagage 3(!) gånger, varav sista gången var på väg in i planet. Flygningen med AirFrance var dock helt OK. :D

OT: Angående mediciner så vet jag inte vad som gäller. Jag har aldrig tagit med kopior på recept, men å andra sidan så kan de ju neka dig inträde för att du luktar konstigt...
Risken för att de ska kolla dig är väldigt liten och om du har med dig en rimlig mängd så tycker jag inte att du ska oroa dig. Tom jänkarna har faktiskt förståelse för att folk behöver mediciner. Är de dock flytande och du vill ha med dom inne i planet så skulle jag vara noga med att ha recept på både svenska och engelska med mig. Det kan också vara lämpligt att kolla upp vad motsvarande medicin heter på engelska så man slipper missförstånd...

Medicinen ska förvaras i originalförpackning och ha etiketten från apoteket med ditt namn då ska det inte vara några problem:tummenupp

Okej, nej det är tabletter och originalförpackning och allt finns såklart hehe :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT