Flyga med MC.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Hej!

Tänkte höra om någon vet ungefärliga priser på att flyga hem en MC från Asien?
BKK, Kambodja, Laos spelar ingen roll. Helst inte Vietnam.

Jag var i Kambodja i vintras och en morgon när jag klev ut från hotellet så stod det en Svensk registrerad BMW offroadhoj på uppfarten. Då bestämde jag mig. Kan han så kan jag!

Lång planering kvar men tänkte att flygpriset kan vara intressant nu i starten av planeringen så man kan få till en budget.

Flyga hem en MC? Varför då? Tänker du köra sönder den? Tar man sig en tur till bortre asien så kör man väl hem också?

Flyga hem en MC? Varför då? Tänker du köra sönder den? Tar man sig en tur till bortre asien så kör man väl hem också?

Det handlar både om tid och budget.
Spenderar hellre längre tid där nere och åker runt på plats än att göra samma resa två gånger....

Det handlar både om tid och budget.
Spenderar hellre längre tid där nere och åker runt på plats än att göra samma resa två gånger....

Om man blir less på vägen fram å tillbaka till Kambodja för att man åker på samma väg ... ja då har man onekligen problem ... (Är visserligen inte säker men jag tror det finns mer än en väg som korsar sibirien.)

Varför flyga en cykel fram å tillbaka om du bara vill puttra omkring där borta? Då lär det väl ändå bli billigare att hyra en riskokare där borta i några veckor?

Om man blir less på vägen fram å tillbaka till Kambodja för att man åker på samma väg ... ja då har man onekligen problem ... (Är visserligen inte säker men jag tror det finns mer än en väg som korsar sibirien.)

Varför flyga en cykel fram å tillbaka om du bara vill puttra omkring där borta? Då lär det väl ändå bli billigare att hyra en riskokare där borta i några veckor?

Jag ska givetvis köra ner den.

Men då jag inte är ekonomiskt oberoende så antar jag att det blir billigare att flyga hem den än att spendera ytterligare en månad+ på resande fot.
Du kan få köpa den av mig i BKK om du vill ;)

Garanterat billigare att skicka med båt. Vi betalde ca 10k till Seoul.

Hur lång tid tog det?
Gick det bra? Har fått för mig att det inte är så trevligt för hojen att stå i en fuktig container några veckor...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back