Flyga Billigt? Thailand?

• Thread starter Thread starter Mar
  • Start date Start date
McB skrev:
Jodå, det går under 6000 kr också. Själv betalade jag 6300 kr med Air France med avresa 10:e februari förra året, men det var inte billigast just då.

Tro mig på mitt ord, det blir billigare att boka direkt genom flygbolaget. Mellanhänder är aldrig bra, det säger väl sig självt?

Air France, iceland air, malaysian air kostar alla över 8000 kr nu. Jag har kollat deras hemsidor förra veckan.

Lartes skrev:
Nope ingen Ac eller Tv, bara fläkt.
Fast det funkade bra, jag hade också som krav att det skulle finnas ac på rummet men nu i efterhand tyckte jag att det var bättre med fläkt.
Det var väldigt ovanligt i bungalowerna på Koh Chang, nån hade visst ac men vi hörde inte ens talas om att någon skulle ha tv...

Ett litet tips, har du testat att ringa Ticket?
Vi letade billiga resor på nätet och hittade en för 5600:- ca med Brittish Airways, mellanlandning i Förenade arabemiraten och jättelång väntan.
Men jag ringde och kollade vad Ticket kunde göra och tjejen i telefonen hjälpe mig fixa till en resa med Thai på precis det datumet vi ville, vilket brukar göra resorna dyrare, för 7300:- per person.
det va helt ok tyckte jag, billigare än alla direktflyg vi hittade på nätet.
Så testa ringa Ticket om du inte gjort det.

Ok, AC har jag som krav iaf då jag inte kan sova om det är mer än 18grader i sovrummet. Sen orkar man ju inte ****** om det är varmt :död
Tv är iofs också ett krav, jag är en sån som har tv'n på dygnet runt även om jag inte kollar på den. Sen vet jag inte vad jag skulle ta mig till i samma rum med sambon om man måste prata istället för att kolla på tv!

Ticket ringde jag idag men det hjälpte föga men de sa att jag kunde ringa tillbaka varje dag och checka med dem coh se om de fått något återbud.

Det där med resebyrå tycker jag inte stämmer, det har aldrig blivit billigare att boka resa direkt via bolaget för min del. Senaste thairesan kostade 7500:-/person för en flygstol till koh samui samt två hotellnätter. Samma när vi har åkt till grekland, inte billigare om man räknar med vad det kostar att boka hotell själv mm. Men visst, logiken säger annat.
Inga thairesor jag har kollat på hittills har blivit billigare genom bolaget, Thai gav mig pris på 11200:-, ticket fixade samma datum för 10900:- :va
Just nu känns det kört iaf hur som helst men jag hoppas på en sista-minuten runt 7-8k/person för även om jag har råd så vill jag inte betala mycket pengar för en resa :(

Blanco skrev:
Man ska boka 2 dagar innan färd..... Det är det som är knepet.....

Jo, men när de på Thaiairways säger att det inte går så känns det kört :( Är det charter som gäller då? Det verkar ju finnas lite då och då men det är säkerligen många som slåss om dem. Har jag inte dragit innan den 19:e så kommer jag bosätta mig framför datorn med telefonen i näven och bankkortet i andra och en färdigpackad väska bredvid, redo att resa senare på kvällen om det är så. Jag har ju klarat av att ta mig FRÅN arlanda och hem på runt en timme så det borde gå igen :) Tjejen hade glömt sin handväska med biljetter, reskassa och plånbok, detta kommer hon på när vi ska checka in, ca 3 timmar innan avfärd :( Det gick dock att checka in 20 minuter innan avgång så den gången hade hon tur. Så mycket har jag nog aldrig gapat på henne tidigare...

Ooops.....Missa att du skulle åka innan jul..... Då år det riktigt ont om platser... Då är det stenhård övervakning som gäller.... Och under 6500-7000 kommer man nog inte, just inför jul.... Själv ska jag åka runt 5-8 januari.... Då är det lugnare....

Blanco skrev:
Ooops.....Missa att du skulle åka innan jul..... Då år det riktigt ont om platser... Då är det stenhård övervakning som gäller.... Och under 6500-7000 kommer man nog inte, just inför jul.... Själv ska jag åka runt 5-8 januari.... Då är det lugnare....

7000:- betalar jag gärna om planet går till bangkok. Jag åker hellre i februari/mars men då tjejen pluggar/jobbar och jag driver firma så passar det bäst över jul då båda två är mer eller mindre lediga.

Zeb_Macahan skrev:
Air France, iceland air, malaysian air kostar alla över 8000 kr nu. Jag har kollat deras hemsidor förra veckan.

Ok, ja priserna kan väl variera som sagt.

Något jag märkte var att priset kan skilja väldigt mycket om man kan justera hemresedatumet ett par dagar framåt eller bakåt. Mina biljettpriser sjönk från dryga 10000 till 6300 bara genom att jag flyttade fram hemresedatumet, och därigenom förlängde resan, med fyra dagar.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back