Flyga Billigt? Thailand?

• Thread starter Thread starter Mar
  • Start date Start date

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Hej.
Nu är det så hära va... Jag tänkte åka te Thailand under våren. Undrar bara om det är någon som vet vart man kan köpa billiga sistaminuten resor till Bankok med omnejd. Berätta gärna om ni har några erfarenheter. Bra eller dåliga allt är av intresse. Sam tips på saker att se ect.

mvh Mar

Utanför Pattaya finns en internationellt godkänd Gokart bana. Den är ganska häftig och maskinerna går bra.

Bangkok är tråkigt, dock finns en ganska häftig 'teknik' marknad eller vad man ska kalla den. Det är som en av dom här avloppskanalerna i Terminator2 där Swarz... kör HD och blir jagad av lastbil. Fast i bangkok har dom lagt korrigerad plåt över hela kanalen och gjort ett köpcenter av det...

Där finns allt från fälgar till radiostyrda bilar till digitalkameror, lexusbakljus till bil och piratkopierade DVD:er.

Vill du ha lugn och ro. Åk till Kho Chang (elfantön). En enda väg går runt ön, regnskog i mitten (7st turister körde ihjäl sig där på 14 dagar förra året så ta det lugnt med mopparna om ni hyr några). Hela Kho Chang är super relaxed och jag hittade värsta feta bambuhyddorna att hyra (spartanskt, men genuint och med en utsikt som aldrig kommer överträffas).

Jag tog en sista minuten utan hotell, ångrar mig inte för en sekund, bästa resan än. Kostade 4000kr, stannade 2 veckor. Boende är lätt ordnat och kostar i svenska pengar inget...

Mycket lycka i Thailand. :tummenupp

jag kollade idag på resa till thailand även om jag inte ska åka men polarn åket i morn... han fick sin två veckor för 3500 från oslo, hittade oxå en nu tror jag om ett par dagar för 2800kr minus 250 om man beställde på nätet!!!! billigare blir det fan inte!!

Faster skrev:
Vill du ha lugn och ro. Åk till Kho Chang (elfantön). En enda väg går runt ön, regnskog i mitten (7st turister körde ihjäl sig där på 14 dagar förra året så ta det lugnt med mopparna om ni hyr några). Hela Kho Chang är super relaxed och jag hittade värsta feta bambuhyddorna att hyra (spartanskt, men genuint och med en utsikt som aldrig kommer överträffas).

Jag tog en sista minuten utan hotell, ångrar mig inte för en sekund, bästa resan än. Kostade 4000kr, stannade 2 veckor. Boende är lätt ordnat och kostar i svenska pengar inget...

Mycket lycka i Thailand. :tummenupp

Var på Koh Chang bodde du?
Jag kom just hem från den paradisön, bodde på en resort på Lonely Beach som hetter Paradise Cottage, helt gudomligt.

Billigt och trevlig personal, dist åker jag igen :nicka

Alex 6R skrev:
jag kollade idag på resa till thailand även om jag inte ska åka men polarn åket i morn... han fick sin två veckor för 3500 från oslo, hittade oxå en nu tror jag om ett par dagar för 2800kr minus 250 om man beställde på nätet!!!! billigare blir det fan inte!!

Hur fan gör du!!!?? :huvet
Jag sitter och letar som en galning på nätet efter billiga resor men kommer inte under 7000:-! Iofs ska jag åka runt den 16:e december men det börjar se knivigt ut. Jag tror det blir till att packa väskorna och bara hoppas på det bästa helt enkelt, för jag och tjejen måste iväg i år annars blir jag galen!

Lartes skrev:
Jag kom just hem från den paradisön, bodde på en resort på Lonely Beach som hetter Paradise Cottage, helt gudomligt.

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det hette, var så full hela tiden :D

Men det låg en bra bit från WhiteSands (söderut såklart). En hotell by med bambuhyddor som låg längs med stranden och upp längs en bergssida.

Helt gudomligt ställe :tummenupp

Hängde upp ett par hängmattor på verandan (altanen) direkt, sen var det bara att njuta av solens upp och ned gång.

Lartes skrev:

Öhh, en fråga... Har de AC och tv på rummen där? Vad kostar ett vanligt dubbelrum och vad går "sviterna" på om det fanns några? Eller lite lyxigare bungalows kanske?

Jag letar som en galning men hittar inga resor till vettiga priser!
Idag hittade jag och tjejen två flygstolar till Phuket med avgång nu på lördag. Det funkar hyffsat, värre med hemresan då man är hemma på morgonen den 1:a januari :( Lite längre vill vi nog stanna kvar.
Samt att det var direkt till Phuket=flyg till bangkok -flyg till trat - båt till koh chang och sen samma visa hem igen. För mycket restid mao :( Priset var dock bra, 15k för två stolar med försäkring, men vad hjälper det när resten inte var bra :(
Om någon kan fixa två stolar till mig för ca 13-15k till Bangkok så kan vi komma överrens om nån betalning via pm! Avresa ca 19:e, hem mellan 2:a och 6:e typ...

*DanTheMan* skrev:
I morrn har Apollo en ospecad 2 -veckors för 2998 kr till Thailand,,bara att sticka !!! :tummenupp

Njae, lite tätt inpå... Jag måste bli klar med ett badrum innan jag drar, tidigast fredag mao. Tjejen jobbar i helgen men det går att fixa. Bra pris annars, har du en länk? Kan vara skoj att se vad som gäller vid dessa resor.
Och som sagt så ska jag bara ha flygstolar så får jag bara veta att planet landar i bangkok så får det vara hur ospecat som helst.

Dee_cati skrev:
Öhh, en fråga... Har de AC och tv på rummen där? Vad kostar ett vanligt dubbelrum och vad går "sviterna" på om det fanns några? Eller lite lyxigare bungalows kanske?

Jag letar som en galning men hittar inga resor till vettiga priser!
Idag hittade jag och tjejen två flygstolar till Phuket med avgång nu på lördag. Det funkar hyffsat, värre med hemresan då man är hemma på morgonen den 1:a januari :( Lite längre vill vi nog stanna kvar.
Samt att det var direkt till Phuket=flyg till bangkok -flyg till trat - båt till koh chang och sen samma visa hem igen. För mycket restid mao :( Priset var dock bra, 15k för två stolar med försäkring, men vad hjälper det när resten inte var bra :(
Om någon kan fixa två stolar till mig för ca 13-15k till Bangkok så kan vi komma överrens om nån betalning via pm! Avresa ca 19:e, hem mellan 2:a och 6:e typ...

Nope ingen Ac eller Tv, bara fläkt.
Fast det funkade bra, jag hade också som krav att det skulle finnas ac på rummet men nu i efterhand tyckte jag att det var bättre med fläkt.
Det var väldigt ovanligt i bungalowerna på Koh Chang, nån hade visst ac men vi hörde inte ens talas om att någon skulle ha tv...

Ett litet tips, har du testat att ringa Ticket?
Vi letade billiga resor på nätet och hittade en för 5600:- ca med Brittish Airways, mellanlandning i Förenade arabemiraten och jättelång väntan.
Men jag ringde och kollade vad Ticket kunde göra och tjejen i telefonen hjälpe mig fixa till en resa med Thai på precis det datumet vi ville, vilket brukar göra resorna dyrare, för 7300:- per person.
det va helt ok tyckte jag, billigare än alla direktflyg vi hittade på nätet.
Så testa ringa Ticket om du inte gjort det.

Ett tips bara: undvik allt vad resebyråer heter, oavsett vilka rekommendationer ni får. Boka istället flyget direkt genom det flygbolag som erbjuder det mest prisvärda paketet. Inte nog med att det är billigare, åtkomsten av biljetter är också mycket bättre då du slipper mellanhänder som hara bar ett visst antal platser reserverade på varje avgång.

Aldrig mer resebyrå, säger jag bara. :tummenupp

McB skrev:
Ett tips bara: undvik allt vad resebyråer heter, oavsett vilka rekommendationer ni får. Boka istället flyget direkt genom det flygbolag som erbjuder det mest prisvärda paketet. Inte nog med att det är billigare, åtkomsten av biljetter är också mycket bättre då du slipper mellanhänder som hara bar ett visst antal platser reserverade på varje avgång.

Aldrig mer resebyrå, säger jag bara. :tummenupp

Jag & Emmi & Peter bokade vår resa till NY & Mexico via Tripp resebyrå, har inte hittat nåt så billigt på nån sida tidigare och då har jag ändå kollat dagligen på resor i runt en månad på flera olika sidor.

Thailand i januari-februari hittar man inte under 8000 kr, nu börjar högsäsongen där, regnperioden är över. Om man ska åka i vår (mars april maj) bör man boka nu, priserna stiger grymt mycket just nu!

Zeb_Macahan skrev:
Thailand i januari-februari hittar man inte under 8000 kr, nu börjar högsäsongen där, regnperioden är över. Om man ska åka i vår (mars april maj) bör man boka nu, priserna stiger grymt mycket just nu!

Jodå, det går under 6000 kr också. Själv betalade jag 6300 kr med Air France med avresa 10:e februari förra året, men det var inte billigast just då.

Tro mig på mitt ord, det blir billigare att boka direkt genom flygbolaget. Mellanhänder är aldrig bra, det säger väl sig självt?

McB skrev:
J

Tro mig på mitt ord, det blir billigare att boka direkt genom flygbolaget. Mellanhänder är aldrig bra, det säger väl sig självt?

Det där är inte sant, t.ex. när jag åkte till Ny så kostade SAS-biljetterna runt 10.000 men via Swansons och Ticket (två mellanhänder) kunde man få biljetter för runt 6000 inkl två hotellnätter.
Anledningen är väl att "mellanhänderna" köper på sig ett gäng biljetter?

Markus skrev:
Det där är inte sant, t.ex. när jag åkte till Ny så kostade SAS-biljetterna runt 10.000 men via Swansons och Ticket (två mellanhänder) kunde man få biljetter för runt 6000 inkl två hotellnätter.
Anledningen är väl att "mellanhänderna" köper på sig ett gäng biljetter?

Undantag finns givetvis, men i de allra flesta fall tjänar man på att boka hos bolaget.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back