flyby med gammelgixxer

290 blås är väl ingen omöjlighet Silwer? Min VåLvÅ drar ju fint upp till fartspärren och M3:an är ju minst ett tjog ballare.

Tysken skrev:
290 blås är väl ingen omöjlighet Silwer? Min VåLvÅ drar ju fint upp till fartspärren och M3:an är ju minst ett tjog ballare.
Ärlig fart är uoppmätt fart, jag har som sagt haft en polare med just en sån bmw, så jag har kört den själv en del.

Din volvo gör ju knappast mer än 250 ärliga i vilket fall (om den var orginal)

Silwer skrev:
Vad visar mätaren då?

min kompis som äger m3'an skrev just så här till mig på icq när han läste tråden

"såg snacket om 296kmh. det är på färddatorn. färddatorn visar ca 5kmh mindre än hastighetsmätaren. när spärren fanns stannade h-mätaren på 260-261. antagligen klippte spärren i något senare än 250kmh, 296 kanske inte stämmer till 100%, men det är knappast långt ifrån."

varför har ni så svårt för att tro på att en m3 ska kunna toppa rejält högt?

mätaren går bara i botten på m3'an. sista graderingen är 280 har jag för mig.

Jag har fått upp en E36 alpina B8 i nästan 300 på mätaren. Den är ju lite kvickare än M3 3.2 då den har 500 (!) nm och nåra hk till.

Kay skrev:
Jag har fått upp en E36 alpina B8 i nästan 300 på mätaren. Den är ju lite kvickare än M3 3.2 då den har 500 (!) nm och nåra hk till.

Den har jag sett uppgetts till 280 ärliga knutar, så där tror jag på din uppgift, mätaren visar naturligtvis mer eller mindre för mycket alltid.

Den har väl en 4.6 liters rova med, iofs bara en 10hk mer eller vad det är, men den är ju inte tyngre heller.

Nä snickelisnack säger jag om ärliga farter med m3an

Silwer skrev:
Den har jag sett uppgetts till 280 ärliga knutar, så där tror jag på din uppgift, mätaren visar naturligtvis mer eller mindre för mycket alltid.

Den har väl en 4.6 liters rova med, iofs bara en 10hk mer eller vad det är, men den är ju inte tyngre heller.

Nä snickelisnack säger jag om ärliga farter med m3an

nej det är inte snickesnack. det var flera biltidningar som skrev att m3 3,2 gör 289km/h ärlig fart untan fartspärr. att man då skulle kunna klämma upp den lite till i en rejäl nedförsbacke är väl inte så konstigt.

vad jag har förstått så är antalet hästkrafter mycket viktigare än vridet när det gäller toppfarten.

sen kan jag tillägga att när den här sortens toppfartsnoteringar uppnås så är det inte nån amatörgasning som gäller, dvs att man öser på på en raksträckar och kollar hur mycket man kommer upp i. nej man måste köra riktigt jävla fort hela tiden. man pressar upp bilen så att mätarer så gott som ligger still. sen ligger man och pressar där så länge det bara går. vips så kröp den upp nån km/h till och sen får man hålla på sådär. när 296 noterades så höll bilen så gott som toppfart innan den började åka nedför den klart långa backen.

6,16Mb/sek........

coolt!!!!!! :yoparty :yoparty

Silwer skrev:
jaja, whatever!
Du hajar ju inte att mätaren inte visar riktigt, det var det jag menar.

jo jag vet att hastighetsmätaren visar fel. men hastighetsmätaren visar olika mycket fel i olika bilar. på en m3 är det ganska så lite felvisning. och sen som jag skriver så går vi inte efter hastighetsmätaren utan efter färddatorn som visar en fart som är väldigt närma den riktiga farten. färddatorn visar alltså mindre än hastighetsmätaren.

ja ja, hur som helst. det var ju inte det som tråden handlar om.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd