Flottörnivå FZR1000 -87

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Jag mätte upp flottörnivån igår på hojen. och Mätte upp ungefär 8mm på alla förgasarna. Jag mätte med genomskinlig slang mot det förmarkerade märket på utsidan av flottörhuset.
Problemet är att i min Haynes bok stod det att nivån ska var ca 8 mm ÖVER märket och jag mätte upp 8 mm UNDER märket. :va

Det ser ut som att om jag skulle öka nivån 16mm rinner soppan in i motorn av sig själv. Humm.. Kan det vara tryckfel i boken? :7peta

Någon som har erfarenhet av gamla FZRer?

Ja den är lite ryckig på lite gaspådrag. Men jag vill inte börja flytta nålar fören jag vet att flottörnivån är rätt. Jag har läst i CV förgasartråden som ligger överst i Mektipps och accepterat att det är viktigt att den är OK. Troligtvis blir allting frid och fröjd om jag sänker nålen/arna ett eller två steg. Men nu vill jag grundligt fram för att inte förvirra bort mig i förgasar träsket.

kan inte vara så mycket fel, går det ens att justera så mycket! måste vara tryckfel elle nått

brukar vara nån enstaka mm isåfall och nån enstaka förgasare som utmärker sig men ligger alla 4 knasarna lika så hade jag inte pillat på dom, men det är ju jag d :)

Nu har jag hittat en orginalbok, där står det att nivån ska vara 7,3-9.3 mm under strecken. Skönt att veta. Sänkte nålarna ett steg, och det blev stor skillnad på gasresponsen. :banana
Går även mjukt och fint i "crusingfart" nu. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...