Flotörnivå

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Flottörnivå

Hejsan

min hoj, zx6r 97 blir skit sur och då menar jag värkligen sur:) kolla länkarna. Och nu till frågan 2 av flotörerna är det inte lite mkt spänst i som i de andra,och det är olika nivå på dem. Hur noga är det med rätt nivå? tänkte om två är olika så om det kan flöda över till dem andra förgasarna,för det är ju lite konstigt om det är fel på alla 4.För alla är ju täta om man håller den uppoch ner och blåser i slangen, hoppas ni förstår mig.är rätt snurring efter att lukta på förg hela kvällen:)
http://www.geting.se/viewimage.php?image=79137-DSC08839.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?image=79138-DSC08842.JPG

Mvh tomas tack på förhand

Last edited:
Hade samma på RDn,fick byta flottörnålar i 2 fuggar sen var problemet löst.

Byt helst komplett ventil och inte bara nålar,inte alltid det funkar till hundra annars(erfarenhet)lär sig förvisso skruva förgasare när man får riva många gånger men jag fick lägga till och köpa kompletta.

Kolla även att flytkroppen inte är trasig så den blir fylld av soppa,lyfter lite dåligt då.

Kan förresten börja med att skaffa verkstadsmanual och kolla så dom är rätt justerade,billigaste alternativet innan du börjar byta saker.

Vet ej hur noga det är med nivån på en feltaktare men på 2takt är det noga om den ska gå som den ska,borde inte vara någon större skillnad,blir ju som att choken ligger på en fugge om den inte stänger och flödar över.

Henrik

okej, ja flotörerna är hela iallfall,och dom är provsugna men man vet ju aldrig ,det ka nju va fel ändå. Det är 2 nya nålventiler , Med det konstiga är att det är så extremt mkt ,tömde ju ca 4 dl bensin på 1.5 min:) helt sjukt, tack för svaren

Mvh Tomas

okej, ja flotörerna är hela iallfall,och dom är provsugna men man vet ju aldrig ,det ka nju va fel ändå. Det är 2 nya nålventiler , Med det konstiga är att det är så extremt mkt ,tömde ju ca 4 dl bensin på 1.5 min:) helt sjukt, tack för svaren

Mvh Tomas

Tog jag för givet men du har väl gjort rent förgasarna?
Kan ju ligga något skräp och blockera så det inte stänger.

Henrik

Nä det har inte jag gjort iallfall, men den har varit inne på verkstad typ hela sommaren, ska nog göra rent dem idag ,och ta dit en expert. är så jäkla drygt har varit segstartat sen jag fick den och detta är ju problemet,som verkastaden inte hittade :tungan Det är ju lurigt, rinner ur alla förgasare,i alla hål nästan. Kan det rinna över från den förgasare som flödar till dem som fungerar.

Va hos en expert i förrgår och då när han testade förgasarna så var dom så klart helt täta, han gjorde som oss hade en flaska,dunk med bensin och fyllde föggarna,men då satt ju dom inte på hojen,kan ju ha varit en annan vinkel då.
http://www.garaget.org/video/0lqrwwbhgrh6 filmen på segstartandet :tuttar
då viste jag ju inte var problemet var,men det känns skönt att veta det nu iallfall.

Mvh Tomas

Last edited:
Nä det har inte jag gjort iallfall, men den har varit inne på verkstad typ hela sommaren, ska nog göra rent dem idag ,och ta dit en expert. är så jäkla drygt har varit segstartat sen jag fick den och detta är ju problemet,som verkastaden inte hittade :tungan Det är ju lurigt, rinner ur alla förgasare,i alla hål nästan. Kan det rinna över från den förgasare som flödar till dem som fungerar.

Va hos en expert i förrgår och då när han testade förgasarna så var dom så klart helt täta, han gjorde som oss hade en flaska,dunk med bensin och fyllde föggarna,men då satt ju dom inte på hojen,kan ju ha varit en annan vinkel då.
http://www.garaget.org/video/0lqrwwbhgrh6 filmen på segstartandet :tuttar
då viste jag ju inte var problemet var,men det känns skönt att veta det nu iallfall.

Mvh Tomas

Var så på RDn,tätt ibland när nålen råkade lägga sig rätt för att nästa stopp forsa ut soppa.

Som mina fuggar sitter monterade så är det bara den som inte stänger som blir dränkt,däremot så fyller den övre luftburken och det rinner sen in i den nedre men jag har ju en v4a så för dig beror det på om det finns någon förbindelse mellan fuggarna om det kan rinna över.

Henrik

okej ,så du tycker jag ska satsa på nya 4st nålventiler samt säterna eller man ska säga dem dom sitter i?
Ja dom har förbindelser, kommer bensin ur luftslangarna ovanför förgasarna . ja min hoj har ju ju lyckats startas jätte fint, ibland gick det en hel dag och den startade normalt . men 85% av alla försök så har vi rullat igång pga inte nöta upp start motorn.

Tack för hjälpen //Tomas

kolla så inte flottörerna är trasiga!:va
Jag menar det kan vara hål,spricka så det läcker in bensin och av tyngden sjunker till botten och förgasaren flödar över.:confused:

Den är det väll skillnad att blåsa med luft för att kolla nålventilerna och ha soppa tryck!:pannkyss

Flotörerna är hela, nu har vi mekat hela kvällen och jag känner mig full av alla ångor, vi har provat att ha förgasarna på en bänk och en flaska med bränsle.Vi ställde in alla flotörer lika,kunde vara ca 2-3mm skilnad på vissa. till slut kom vi fram till att en av förgasarna flödar som bara den, förr kom ju det till alla förgasarna,det var pga det flödade så mkt så bränslet for över via ,va det nu är vevhusventilation eller nått.:) Men få hoppas att det är så då. vi provade 2gr och det va samma som läckte. Den är ju tät fast sätet är skadat på någe vis någon har varit där och våldat. så det blir att beställa ett nytt. men för lagen om allt jävlandes så lär inte det vara det heller . får hoppas på det. oj hoppas ni fattar min sullande redovisning:)

Tack /Tomas

Kom även på att sätena är tätade med en O-ring,passa på att byta dom när det ändå är isär.
Kan rinna förbi där vilket jag märkte när jag krånglade med mina.

Vad gäller justeringen så är det noga att den är korrekt,har för mig att det var +/- 1,2mm på min om bränsle luftblandningen ska bli korrekt,går antingen fett eller magert annars.

Magert är inget bra när man plågar maskin på högvarv.

Henrik

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard