Kobolt
Hellre DÖD, än RÖD!
Nån som vet vad man kan göra åt detta? Kan inte låta motorn gå ens några sekunder innan det börjar rinna bensin som fan från föggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Troligen skit i nålventilen för flottören.Kobolt skrev:Nån som vet vad man kan göra åt detta? Kan inte låta motorn gå ens några sekunder innan det börjar rinna bensin som fan från föggen.
Kobolt skrev:Nån som vet vad man kan göra åt detta? Kan inte låta motorn gå ens några sekunder innan det börjar rinna bensin som fan från föggen.
det är det jag gjort hitils ca. 30 gånger. Rev isär föggen igår och upptäckte att jag inte hade nån nål utan att flotören direkt trycker på munstycket för bensinen. Funderar på att byta flotör hus när jag ändå är i farten. Tror en polare har en som borde passaHoly Rider skrev:Det lättaste du kan göra till och börja med är att ta en grov mejsel eller dorn
och knacka på flottörhuset, brukar hjälpa 90% av fallen. annars är det bara att riva!
UrbanTiger skrev:Munstycket för bensinenDu menar där soppan kommer ner från soppaslangen. I så fall är det nålventilen du pratar om. Nålventilsätet är antagligen en mässingshylsa ovh själva nålen är en en centimeter lång fyrkantsliknande grej med en hårdmetallspets i ena ändan och en tryckpinne i andra ändan. Spetsen ska monteras in i ventilen. Tryckpinnen kan vara fjädrande.

|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |