Floby - Helsingborg

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tjenixen

Jag kommer troligtvis få i uppdrag av min arbetsgivare att ta firmabilen till Floby & lämna den för ombyggnation.

Då han vill spara tid & bensin, så funderar han på att skicka mig, med hojen lastad baki skåpet & sedan köra hojen hem till Helsingborg i stället för att ha en följebil upp.

Nu undrar jag, Ni som bor på sträckan Floby (Falköping) Borås, Gislaved, Hyltebruk, Helsingborg,

har ni några förslag på trevliga vägar? vill inte kuska motorväg, motortrafikleder hela vägen hem

kan tyvärr inte ge dig några tips på vägar, lämnar aldrig mitt sköna skåne hehe
Men ett tips är att köpa OkQ8´s Mc-karta hos SMC om du inte redan har den... där kan säkert finnas några tips...

Gå in på eniro och gör en vägbeskrivning. Nissafors-Anderstorp-Reftele-Unnaryd-Lidhult-Knäred-Hishult. Ta sen över åsen via Rössjöholm. På den sidan kullen får du klara dig själv.

Söder om Borås känner jag inte till vägarna, däremot norrut, bl.a mot Annelund-Floby, har jag åkt en del. Dessvärre så har jag inte hittat några riktigt bra MC-vägar där förrän man kommer ovanför Skövde. Småvägarna runt Hornborgasjön är iofs riktigt roliga men då åker du åt fel håll om du ska söderut:tummenupp .

Finns en väg som kallas "Ginstleden" och går utmed kusten ända från Gbg till Helsingborg.
Dock kan det förekomma lite grus om jag inte mins fel :va

Blir ändå ösregn:huvet Med sommarens facit skulle det inte förvåna mig,men
jag hoppas du får bra väder. Tänk på att det är mycket vilt på andra sidan åsen:skrämd

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT