Flipper är snart K-märkt

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Nu blir jag väl halshuggen av alla som gillar klassiska flipper, men mitt största flipperminne är av Pinball Dreams på Amiga. Tusan vad det spelades!
[YOUTUBE-ID]r1PczA5o9bE[/YOUTUBE-ID]

Nån som provat det här på Pc förresten? http://www.futurepinball.com/

Just det där hade jag en gång i tiden i min ungkarlslya (stod i köket så det var grymt trångt där). Faktiskt sjukt tråkigt spel om man jämför med favoriterna Terminator & Family Adams.

Skiljer väl 15 år mellan spelen så det går inte riktigt att jämföra, det har sin tjusning, som vissa gamla modeller av motorcyklar.

Har fanken itne gjorts något bra flipperspel till pc/konsoll sedan dreams och fantasies :( Klart bäst känsla på dem.

Nu blir jag väl halshuggen av alla som gillar klassiska flipper, men mitt största flipperminne är av Pinball Dreams på Amiga. Tusan vad det spelades!

Har fanken itne gjorts något bra flipperspel till pc/konsoll sedan dreams och fantasies :( Klart bäst känsla på dem.

Håller inte med!

Det är helt riktigt, att det finns ett par riktigt bra PC-flipper. Men de ger såklart inte RÄTT känsla ändå... man vill ju stå på ett gammalt sunkigt 50-talsfik och dricka en Zingo samtidigt som Juke-Boxen spelar far far away med Slade.

Lyssna & njut

Jag har ett par riktigt bra PC-flipper (vilka jag glömt namnen på!).
De funkar som akuta ångestdämpare när det elektromekaniska Flippersuget sätter in.

Hahaha jaja. Nu menade jag bara att det var konstigt att dem inte lyckats få till bättre känsla på 10 år... Inte alls "rätt" fealing på dem nyare.

Sedan visst... Skall ju vara real deal såklart för att få hela kitet/livsstilen ;)

Håller inte med!

Det är helt riktigt, att det finns ett par riktigt bra PC-flipper. Men de ger såklart inte RÄTT känsla ändå... man vill ju stå på ett gammalt sunkigt 50-talsfik och dricka en Zingo samtidigt som Juke-Boxen spelar far far away med Slade.

Lyssna & njut

Jag har ett par riktigt bra PC-flipper (vilka jag glömt namnen på!).
De funkar som akuta ångestdämpare när det elektromekaniska Flippersuget sätter in.

Ahhh flipperspel, kommer ihåg när jag införskaffat mig en splitterny Nokia 5210 och ett av spelen var just flipper :tummenupp Spelade hur länge som helst :)

Absolut! Pinball Fantasies är fortfarande ett av mina favoritspel. Alla flipperspel, varesig "riktiga" eller på dator, jämför jag med Partyland-banan i fantasies, kanske världens bästa flipper ever. :yoparty

[YOUTUBE-ID]QJLp_Q9-nno[/YOUTUBE-ID]

Såg att det låg i bukten. Kanske värt att ta lite nostalgikväll... Worms1 åkte igång för ett tag sedan. Jävlar vilket skönt spel det är ändå. Fortfarande asball.

Absolut! Pinball Fantasies är fortfarande ett av mina favoritspel. Alla flipperspel, varesig "riktiga" eller på dator, jämför jag med Partyland-banan i fantasies, kanske världens bästa flipper ever. :yoparty

[YOUTUBE-ID]QJLp_Q9-nno[/YOUTUBE-ID]

Man blir ju faktiskt lite sugen igen.
Kanske skulle gå ner i källaren och starta upp T2:an...

Inget går upp mot Terminator2 och Addams Family.

På 2:a plats hamnar Indiana Jones.

3:a kommer ett rymdflipper jag inte kommer ihåg namnet på, men det hade i alla fall en "metallkvinna" som man skulle väcka till liv i genom att (a) först lägga en kula i hennes kuksugarmun (hon säger "I can speak", (b) 2 kulor i hennes ögon "I see you...." samt (c) något annat då spelet slocknar och man hör ett pulserande hjärtljud och en EKG på siffertavlan (detta var före pixeltavlans tid). Det gick sen ut på att ha lite flyt och komma med i "Billionaire's Club". Det var mig veterligen det första spelet där man kunde uppnå 1.000.000.000 poäng, vilket man endast kunde få via en speciell träff på 1Mdr.
Minns inte vad det hette. Hilfe bitte!

Vad gäller det motsatta könets motstånd till att parkera flipperspel i vardagsrummet så är det bara att ignorera.
Jag ställde in ett hemma för ett tag sedan, nu finns där två till, PÅ HENNES initiativ! Det är inte bara män som blir bitna:tummenupp

Nyare spel är kul, men ett riktigt spel skall vara elektromekaniskt samt ha en spelplan av trä, både för känslan och det rätta ljudet!

Vad gäller det motsatta könets motstånd till att parkera flipperspel i vardagsrummet så är det bara att ignorera.
Jag ställde in ett hemma för ett tag sedan, nu finns där två till, PÅ HENNES initiativ! Det är inte bara män som blir bitna:tummenupp

Nyare spel är kul, men ett riktigt spel skall vara elektromekaniskt samt ha en spelplan av trä, både för känslan och det rätta ljudet!

Låter som att en av kommande hojturer i vår borde gå till Eskilstuna! :D
Grattis till succén!

Köpte ett twilight Zone runt -96 och hade hemma i lyan. Tusan vad det spelades. En polare hade Star Wars, och det var skytteltrafik mellan lyorna. Sedan har det stått i förråd sedan -99. Av en slump så satt en arbetskollega och pratade om att han skulle köpa ett spel. Så nu till helgen försvinner det ur min ägo efter 12 år. Buhu!

*/ ?>
Back