Flint

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ja, nu ser jag skitlustig ut om jag inte rakar huvet.
Tack vare att jag har begynnande flint där bak.
Men...
Jag ser helt idiotisk ut när jag rakar huvet, som en sån där "Cone-Head"...
Dessutom har jag fått för mig att jag ska ha skägg, som en norsk polarforskare. Det ser fan inte bra ut, fastän damen uppmuntrar det.

Så jag funderar på om jag ska skaffa sån där skepparkrans fast på huvet??
Fan, så här får man ju inte se ut... bad damen att raka skallen på mig igår.
Hence the Conehead.

Jisses... inte snyggt...

Finns det någon fler här som har problem med mer hår i näsan än på skallen?

Du har inga bilder att lägga upp på dina olika experiment så att vi kan förstå vad du menar? Det seriösa svaret är nog att du får fortsätta experimentera tills du hittar något du trivs med.

Själv ställer jag in hårtrimmern på 3 mm och drar av allt hår på huvudet. Vissa dagar låter jag skägget växa, andra dagar drar jag av det med trimmern efter ett par dagar. Ytterst sällan numera rakar jag skäggväxten med hyvel, men det händer det också.

Du har inga bilder att lägga upp på dina olika experiment så att vi kan förstå vad du menar? Det seriösa svaret är nog att du får fortsätta experimentera tills du hittar något du trivs med.

Själv ställer jag in hårtrimmern på 3 mm och drar av allt hår på huvudet. Vissa dagar låter jag skägget växa, andra dagar drar jag av det med trimmern efter ett par dagar. Ytterst sällan numera rakar jag skäggväxten med hyvel, men det händer det också.

Mja...
Kejrå.

Bifogat

• flint.jpg
    flint.jpg
    59.1 KB · Visningar: 300
Jomenvafan.
Kan ju inte jämföra Herr T med Herr j.
Nä. Nu gick du fan över gränsen.
Det gör ont i hjärtat och jag är jätteledsen.

Fast...

Hmm...

Åfan.

Finns det någon fler här som har problem med mer hår i näsan än på skallen?

Problem? Jag förstår verkligen inte, du är en man väl? Isf har du inget problem kompis.

Det är kvinnorna som nojjar över om färgen på naglarna är ok. Om mannen tycker att deras nya frisyr duger. Om spetstrosorna dom precis köpte kåtar upp honom. Om dom är smala nog osv.

Va fan.... du är en MAN. Vad är problemet? Ta för dig, luta dig tillbaka och njut av att vara en man!

Problem? Jag förstår verkligen inte, du är en man väl? Isf har du inget problem kompis.

Det är kvinnorna som nojjar över om färgen på naglarna är ok. Om mannen tycker att deras nya frisyr duger. Om spetstrosorna dom precis köpte kåtar upp honom. Om dom är smala nog osv.

Va fan.... du är en MAN. Vad är problemet? Ta för dig, luta dig tillbaka och njut av att vara en man!

Jag har haft ynnesten att faktiskt möta Roller IRL.
Allt du säger är lag.
På riktigt.

Men kanske fnular på att ta bort liiite av skägget ändå...

Men nu ska jag gå på casting till Onedinlinjen!
(Bara vi tidiga 70-talister fattar det)

Last edited:
Jag har haft ynnesten att faktiskt möta Roller IRL.
Allt du säger är lag.
På riktigt.

Men kanske fnular på att ta bort liiite av skägget ändå...

Det är helt upp till och din partner, hur ni vill ha det.

Min erfarenhet e att flicka gillar att det skrapar lite najst mot insidan av låren när man jobbar i verkstan. Sen när man går upp för att kyssa flicka så brukar dom suga ur fi**saf**n ur skägget som om det va en tvättsvamp.

Så... vore jag du så skulle jag behålla skägget.

Det är helt upp till och din partner, hur ni vill ha det.

Min erfarenhet e att flicka gillar att det skrapar lite najst mot insidan av låren när man jobbar i verkstan. Sen när man går upp för att kyssa flicka så brukar dom suga ur fi**saf**n ur skägget som om det va en tvättsvamp.

Så... vore jag du så skulle jag behålla skägget.

Åfan.

Jag är lite inne på att låta allt hår på skallen växa ut en decimeter åt alla håll och sedan raka en "blomfrisyr". Alltså en polisong som går över fontanellen och ner, via den andra polisongen och vidare ner ett varv under hakan för att sedan ansluta med ursprungspolisongen. Sedan polerar man upp skallen bakom blomfrisyren samt området framför i pannan samt fejset.
Sedan bleker man den ljusgul så ser man ut som en solros!

Väldigt få gillar att vara rakade första gången, man måste ha det nån vecka tills man accepterat det.
Jag rakade huvet för snart 10år sedan... Frun skrattar HÖGT när hon ser kort på mig med hår.

Men jag har en knopp mitt på skallen dessutom.
Funderar på att bara umgås med tjejen på vänstersidan, som dock är min dåliga...

Gillar du skägget skulle jag trimma till det lite. Problemet med skägg är att det krävs lite omvårdnad för att det ska se bra ut. Det bekvämaste är att köra tredagarsstubb helt enkelt. Idag är det accepterat på ett helt annat sätt än vad det var förr. Man ska helt enkelt se ut som en slashas. Det är fortfarande högsta mode. Vill man vara slätstruken och tråkig tar man fram rakhyveln varje morgon.

Var jag till någon hjälp?

Angående frisyren på huvudet tyckte jag inte det såg allt för illa ut. Är man tunnhårig är det lämpligast att hålla sig till korta frisyrer. Med det sagt finns det vissa typer som faktiskt kan klä i flint och page på en och samma gång.

Ähh, det är bara en vanesak det där. Kolla dig i spegeln så fort du får tillfälle och sen efter en vecka så kommer du tänka "Det är konstigt vad man kan vänja sig vid all skit" och så rycker du bara på axlarna och fortsätter raka dig. ;)

Jomen asså, jamen jaba, fatt...
Är det bara jag som har mer hår i näsan och röven än på svålen?

EDIT:
Jag tycker det är skitsnyggt med skägg.
Men jag klär inte i, eller utan, för den delen, skägg.
När det växer så växer det inte snyggt, det ser ut som en jävla piasavakvast efter 3 dar.
Dessutom är det rött som fan.
Så (förespråkare som jag är för skägg) jag, jessen, kan inte ha det utan att se helt efterbliven ut.
Åas ser jag ganska mongo ut utan också, men det tar vi upp i en senare tråd...

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...