Flickan trillade av min motorcykel i farten. :(

Alicia skrev:
Får jag fråga hur hon lyckades att trilla av??
Det är väl inte direkt vanligt att man gör det.

Vissa som kör på bakhjulet river upp den lite för hårt, och då är det lätt att tappa greppet om man inte är beredd. Jag har hängt med hjälmen nån cm över backen, och det enda som höll kvar mig på cykeln var min ben rakt upp i armhålorna på han som körde..
Åker man med exempelvis Comi märker man bara helt plötsligt att cyken hissar lite mjukt, och man kan sitta och titta på blommorna medan det går på bakhjulet i 200+..

Men som sagt, det är inte jättevanligt att folk trillar av, men det händer ju
:lol

RoLLER skrev:
!!! EDIT EDIT EDIT !!!

FÖRSTA POSTEN VA LITE ÖVERDRAMATISKT SKRIVET DUMT NOG.

JAG GJORDE FÖRSTÅS INGET EMOT HENNES VILJA.

DET SOM HÄNDE VAR EN OLYCKSHÄNDELSE!

Jag har klandrat mig själv tillräckligt mycket. Det var ingen rolig upplevelse alls. Jag vet det. Sluta flame'a mig nu tack :(

OK, det VAR alltså inget skämt!

LÄR DIG KÖRA!

Andra har sagt det men du MÅSTE börja tänka om när det gäller din inställning/attityd! Man kör inte på det viset och speciellt inte när man har skjuts!

Nog om detta! Försök bara dra lärdom av det så det inte händer igen! Det är ju faktiskt frågan om en annan människas liv!

Tur att det verkar ha gått bra både för dig och henne. Du hade ju kunnat "klota" själv!

// Niklas

oFFkeFF skrev:
Vissa som kör på bakhjulet river upp den lite för hårt, och då är det lätt att tappa greppet om man inte är beredd. Jag har hängt med hjälmen nån cm över backen, och det enda som höll kvar mig på cykeln var min ben rakt upp i armhålorna på han som körde..
Åker man med exempelvis Comi märker man bara helt plötsligt att cyken hissar lite mjukt, och man kan sitta och titta på blommorna medan det går på bakhjulet i 200+..

Men som sagt, det är inte jättevanligt att folk trillar av, men det händer ju
:lol

det kan ju som sagt rycka en del när de går upp bakhjulet.
Roller borde varna flickan att alltid hålla fast sig eftersom han kan dra upp den titt som tätt.
Jag slappnar aldrig av när jag åker Swedie, man vet aldrig när de flyger upp på bakhjulet oavsett hastighet.
Har lyckats med att tappa fotfästet i 200+.. lite smånervöst när man inte får tillbaka fötterna och slår Johnny för fullt i magen för att han ska fatta att man knappt sitter på.

Jag förstår iofs inte hur fan man kan sätta sig på bönpallen frivilligt.

Avarage skrev:
OK, det VAR alltså inget skämt!

Näe.

Avarage skrev:
LÄR DIG KÖRA!

Jag ska pappa.

Avarage skrev:
Andra har sagt det men du MÅSTE börja tänka om när det gäller din inställning/attityd!

Jag vet pappa.

Avarage skrev:
Man kör inte på det viset

Förlåt pappa.

Avarage skrev:
och speciellt inte när man har skjuts!

Jag vet pappa, jag skäms.

Avarage skrev:
Nog om detta! Försök bara dra lärdom av det så det inte händer igen!

Jag lovar det pappa.

Avarage skrev:
Det är ju faktiskt frågan om en annan människas liv!

Jag vet också pappa.

Avarage skrev:
Tur att det verkar ha gått bra både för dig och henne. Du hade ju kunnat "klota" själv!

Jättetur pappa.

Avarage skrev:

Tack för att du har uppfostrat mig.

Jag är en mycket bättre människa nu! Jag lovar!

// Daniel

Alicia skrev:
Hade du dragit upp den på bakan eller vad gjorde du??

Jo jag gjorde det... Jag brukar alltid ta tag i tjejens vänster hand och lixom "fästa" den runt mig för att på så sätt visa att jag kommer att gasa.

Förivrade mig lite den här gången och drog på utan att hon var beredd. :(

RoLLER skrev:
Jo jag gjorde det... Jag brukar alltid ta tag i tjejens vänster hand och lixom "fästa" den runt mig för att på så sätt visa att jag kommer att gasa.

Förivrade mig lite den här gången och drog på utan att hon var beredd. :(

Tråkig olyckshändelse bara.

Förmodar att det inte gick så fort iallafall.
Hoppas inte att hon blir helt avskrämd nu.

Alicia skrev:
Tråkig olyckshändelse bara.

Förmodar att det inte gick så fort iallafall.

Joo det va det :(

Näe hon e inne i matchen igen. Vi kan faktiskt skratta åt det eftersom det gick så pass bra ändå.

Tack för lite snälla ord Alicia.

Jag har jordens jävla skitdag idag!

Jag försov mig 2 timmar. Leverantörer har ringt och varit galna för att det inte har varit nån här, jag har inte hunnit äta nå på hela dan. Skrivaren fungerar inte här så det går inte att printa ut jobbet som kommer in (smärre katastrof). Jag är dessutom ensam med allt skit.

Och jag flame'as på SH. :(

Jaja.... imorgon e en ny dag! :)

Shit happens Rullarn!
Man kan inte vara kung alla dagar.
Men som sagt i morgon är en ny dag :)

Man får den uppfattningen att du tar rätt lätt på detta.
Då måste du vara rubbad på riktigt, hade det varit min flicka som trillade av vet fan vad jag hade gjort.
Jo förresten, jag vet vad jag hade gjort, från början hade jag inte dragit upp hojjen på bakhjulet med henne på där bak.
Fan killar o tjejer, var har all ansvars känsla tagit vägen?

Kämpa på Roller.
Hoppas verkligen inte att någon tror att du gjorde de här med mening.
Olyckor händer tyvärr.

Du får anställa någon mer så att du inte behöver slita ut dig.

:pannkyss

RoLLER skrev:

Näe hon e inne i matchen igen. Vi kan faktiskt skratta åt det eftersom det gick så pass bra ändå.

Jag försov mig 2 timmar. Leverantörer har ringt och varit galna för att det inte har varit nån här, jag har inte hunnit äta nå på hela dan. Skrivaren fungerar inte här så det går inte att printa ut jobbet som kommer in (smärre katastrof). Jag är dessutom ensam med allt skit.

RoLLER skrev:

Ett misstag händer även den bäste. Gjort är gjort...

Jag fedexar över lite kvinnligt sällskap, en sekreterare, en skrivare och lite käk så blir det säkert bättre :banana

Alicia skrev:

Förhoppningsvis så har det effekten att hon blir peppad att skaffa sig en egen hoj.

Då slipper hon ju sådana där skräckeffekter, när hon måste sitta på bönpallen. :)

Hur som helst så är det bra att det gick bra, verkade vara en trevlig brutta. :tummenupp

walpen skrev:
... ansvarskänsla?

Ansvarskänsla? :rofl Välkommen till SH grabben!

Det här är dubbelmoralens högborg. Hade exakt samma olycka visats med ett klipp från USA hade vi haft två-tre sidor där folk enbart försökte lyncha föraren...

Här på SH funkar det så enkelt att vad man får göra och komma undan med beror helt och hållet på VEM DU ÄR!...

:rolleyes:

....skönt iaf att det gick så bra för Ulrika...! :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla