Flera Olyckor ikväll i sthlm...

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Någon som vet mer? Om t ex grejjen vid skogskyrkogården? Kom förbi när brandkåren sanerade..

Liten stund senare var det stort pådrag vid Henriksdal, tyckte mig se ngt som såg ut som resterna av en hoj, men där fanns också flera bilbärgare och massor utryckningsfordon :S ngn som vet mer?

Läskigt.. Vet ju massor folk som är ute och busar i dessa trakter.

Och nyss påvägen hem blev jag omkörd av en akutbil + två ambulanser som verkade vara påväg mot nynäsvägen :död

Peace - och kör försiktigt. Farligt såhär års, då mörkret faller tidigare, kall asfalt samt självförtroendet på topp efter en lyckad säsong (som inte e avslutad än..)

/ Micke

Killen vid skogskyrkogården klarade sig ok om än lite stukat ego verkade det som.. men han va tydligen skakis som få o hojjen va inte körbar tror jag.

snajdarn skrev:
Killen vid skogskyrkogården klarade sig ok om än lite stukat ego verkade det som.. men han va tydligen skakis som få o hojjen va inte körbar tror jag.

Känner killen å han e OK..tråkigt på hojen som va 1 dag gammal

Hur kommer det sig att det så ofta händer olyckor på Onsdagkvällar i Sthlm :va

Kan det inte vara läge att ta det lite lugnare och ev lära sig av det som tidigare har hänt ?

Jag känner själv inget större sug av att åka in till Skogskyrkogården, eller liknande ställe, och titta på när någon/några kraschar sin hoj så att jag får betala mer i försäkring :kocko

Kör fort och ha kul på vägarna, men gör det på ett säkert sätt.

Varje dag läser man om olyckor och klotningar.. man bara inser att det lär ALDRIG bli billigt med sporthoj!

Är det så jävla svårt att ta det lite lugnt ???

jo det är faktiskt det, så fort man sätter sig på sin hoj så växer hornen ut!... men försök ta det lugnt ändå

Göran skrev:
Hur kommer det sig att det så ofta händer olyckor på Onsdagkvällar i Sthlm :va

Kan det inte vara läge att ta det lite lugnare och ev lära sig av det som tidigare har hänt ?

Jag känner själv inget större sug av att åka in till Skogskyrkogården, eller liknande ställe, och titta på när någon/några kraschar sin hoj så att jag får betala mer i försäkring :kocko

Kör fort och ha kul på vägarna, men gör det på ett säkert sätt.

Kan det bero på att i princip alla med sporthojar i storsthlm är ute och tutar på onsdagskvällarna?!?

Eller vad tror du själv?

haft hojen 1 dag
och kör omkull på grund av bakhjulsåkning :kocko

ännu en som skaffat en R1 a och inte har nog respekt för hojen

bra att dej gick bra för killen dock

Tjoffe skrev:
Kan det bero på att i princip alla med sporthojar i storsthlm är ute och tutar på onsdagskvällarna?!?

Eller vad tror du själv?

Att fler hojar är ute samtidigt har ingen direkt koppling till olyckorna. Däremot har sättet att framföra sin hoj det.

Med risk att bli halshuggen så tycker jag att det är mycket beklagligt att den större delen av sporthojskollektivet tycker att det är OK att man kör sin hoj på ett så dåligt sätt att man orsakar helt onödiga singelolyckor.
Att man vurpar när det ligger grus i en kurva kan jag acceptera, men inte när man "stuntar" mitt bland andra hojåkare.

Är jag för gammal och trött, ja kanske, men jag vill i alla fall kunna fortsätta åka sporthoj och ha kul.

Göran skrev:
Att man vurpar när det ligger grus i en kurva kan jag acceptera, men inte när man "stuntar" mitt bland andra hojåkare.

Är jag för gammal och trött, ja kanske, men jag vill i alla fall kunna fortsätta åka sporthoj och ha kul.
Jag håller med dig.. Och just skogis händer det mkt skit på, publiken står nära, och mkt små kids som lallar runt med cyklar å skit. Var ju inte längesen en förarlös hoj dundra in i folkmassan *suck*

Om det nu ska stuntas, varför inte göra det på nynäsvägen utanför lill-rakan, ingen fara för publik, å högre fart :tummenupp

IronMike skrev:
Jag håller med dig.. Och just skogis händer det mkt skit på, publiken står nära, och mkt små kids som lallar runt med cyklar å skit. Var ju inte längesen en förarlös hoj dundra in i folkmassan *suck*

Om det nu ska stuntas, varför inte göra det på nynäsvägen utanför lill-rakan, ingen fara för publik, å högre fart :tummenupp

det mindre komiska e ju att förar lösa r6an och han som vurpade igår e ju polare och kör ihop vad jag sett iaf(rätta mig om jag har fel) jag fattar inte att man har det som övningsomr...skaffa för fan ett tomt ställe och lek av er på så ni iaf kan fixa stunten när ni försöker inför folk när han slog runt var första försöket han kom upp ordäntligt och tyvär lite för mycket annars var det bara 20cm lyft i runda 100 knutar konstant i 20 min även utanför på nynäsvägen så han som vurpade kan ju vara glad att han inte vurpade utanför på nynäsvägen.....visst e det kul att se potatisarna åka på slangen största felet e att vissa vill impa eller liknande och tar efter och ska göra samma saker...oc så länge dom vurpar där är det bara glömma att komma med där...där skrattar man nog bara åt dem....*snart kramp i skriv fingret* :huvet

lerox78 skrev:
det mindre komiska e ju att förar lösa r6an och han som vurpade igår e ju polare och kör ihop vad jag sett iaf(rätta mig om jag har fel) jag fattar inte att man har det som övningsomr...skaffa för fan ett tomt ställe och lek av er på så ni iaf kan fixa stunten när ni försöker inför folk när han slog runt var första försöket han kom upp ordäntligt och tyvär lite för mycket annars var det bara 20cm lyft i runda 100 knutar konstant i 20 min även utanför på nynäsvägen så han som vurpade kan ju vara glad att han inte vurpade utanför på nynäsvägen.....visst e det kul att se potatisarna åka på slangen största felet e att vissa vill impa eller liknande och tar efter och ska göra samma saker...oc så länge dom vurpar där är det bara glömma att komma med där...där skrattar man nog bara åt dem....*snart kramp i skriv fingret* :huvet

Man behöver faktiskt inte va en potatis för o kunna bemästra hojen vettu :7peta . O ja har nog sett en del potatisar som behöver öva lite i skymundan innan dom kliver fram i rampljuset :tuttar

Skit, jag som precis hade napp på en beg. potatiströja för 3.500:-, hur gör jag nu då med bakhjulsåkat :confused: :tomten

snajdarn skrev:
Man behöver faktiskt inte va en potatis för o kunna bemästra hojen vettu :7peta . O ja har nog sett en del potatisar som behöver öva lite i skymundan innan dom kliver fram i rampljuset :tuttar

men dom övar åtminstånde inte på skogskyrkogården...och självklart skulle tom ett stunt proffs kunna vurpa där...men det finns ju anl till att man inte ska hålla på där om man känner sig osäker eller vet att man ska vara bättre på det

TM skrev:
Skit, jag som precis hade napp på en beg. potatiströja för 3.500:-, hur gör jag nu då med bakhjulsåkat :confused: :tomten

Attans du kunde få köpa en av mina för 2500:- :banana :banana :banana

//Simon

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!