Fler MC-diskussioner?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjohej gott folk! :)

Vad kan vi göra för att få mer "snack" i MC-relaterat?

Vill ni själva starta trådar och bestämma ämnena, eller ska det genereras nya ämnen att diskutera baserat på olika nyheter som presenteras?
Kan bli lite strama trådämnen och första inlägg som är PK, men i övrigt får det ju diskuteras så mycket det vill inom trådens ämne.

Jag vill bara gärna se lite mer aktivitet, men förstår att ingen här kanske "vågar" starta ett diskussionsämne pga risken att bli "attackerad"...

Vad gäller? Berätta gärna så vi kan diskutera öppet hur vi vill göra.

Det finns inga genvägar till det perfekta forumet... :tummenupp

Skämt åsido, att försöka styra det medlemmarna ska diskutera är inte helt lätt. Folk skriver om det som intresserar dem...

jag tycker att nästan allt som disskuteras här är mc relaterat så jag ser inte detta som ett problem.

Nej nu är det ju inte det att det som skrivs inte är MC-relaterat, utan att det kanske skrivs för "få" trådar.

Det är väl inget stort problem kanske, men vill bara berätta att ingen ska vara rädd för att våga starta ett ämne man vill diskutera. Vi har haft det problemet för att man varit rädd för att bli påhoppad av spammers och att trådarna "förstös" för fort med onödigt bladder.

Många mc-relaterade trådar hamnar ju av nån outgrundlig anledning i OT-forumet. Kanske för att folk inte "törs" skriva här, inte tänker sig för, eller ser hela siten som hojrelaterad.

Nej nu är det ju inte det att det som skrivs inte är MC-relaterat, utan att det kanske skrivs för "få" trådar.

Det är väl inget stort problem kanske, men vill bara berätta att ingen ska vara rädd för att våga starta ett ämne man vill diskutera. Vi har haft det problemet för att man varit rädd för att bli påhoppad av spammers och att trådarna "förstös" för fort med onödigt bladder.

De blir väl lite så att de mesta mc-relaterade kanske hamnar i teknik eller stylingdelarna tex o sen finns de inte så himla mkt annat mc-relaterat att snacka om förutom när de kommer nya modeller etc så de kanske blir lite tomt.

Både bra o dåligt med att ha såpass många underkategorier.

Nja, sen lyfte ju "någon" över alla modellspecifika trådar tille gen forumdel, och sen dess har det varit ganska dörr här.

Personligen tycker jag att det kanske inte var så lyckat.
SH är lite för stort och uppdelat nu. Man orkar ju inte kolla i alla vrår om det skrivits något. Enklare när allt skrevs i samma forumdel...

Jag tror att det bästa är att låta medlemmarna själva lägga upp trådar om det dom vill diskutera. Det är svårt att styra. Om någon ska försöka generera trådar utifrån nyheter istället för utifrån en frågeställning eller fundering som denne har så finns nog risken att det blir sämre uppslutning.

Jag tycker att det är ganska bra som det är faktiskt. Lagom fria tyglar.

Jag tror inte att många är rädda för att lägga upp trådar. Visst är det väl ibland ganska hårda ord som utväxlas i forumen men det är väl mestadels på OT-forumen.
Om trådarna inte är så många är väl i sig inte något problem. Det är väl snarare antalet som är inne i så fall.
Vi är ju precis i slutet på vintern/början på MC-säsongen så det kan ju tänkas att aktiviteten inte är så hög av den anledningen.

Last edited:
Problemen med rädsla för påhopp löses ganska enkelt med hårdare moderering.

Vet inte om det är så enkelt... Mentaliteten hos de som förstör trådar är väl det som är problemet, men nu när vissa medlemmar har bannats så har det faktiskt blivit bättre. Enligt mig iaf.

Problemen med rädsla för påhopp löses ganska enkelt med hårdare moderering.

Jag är beredd att hävda motsatsen. Diskussionerna självdör eftersom tonen för det mesta är i överkant myspysig. Vad hände med alla karaktärer och original här som stack ut från mängden? Det är ju dessa personerna som håller (höll) forumet levande genom spammande och påhopp mixat med sakliga diskussioner. Vad hände med diskussionerina i diskussions-forumet?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025