Fler estetiska tankar kring MotoGP

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Denna gång gäller min estetiska observation (man är ju tjej och är uppfostrad till att titta på sådant): hjälmar. Sällan har så många haft så vrålsnygga hjälmar. Extra snyggt i år är alla skiktningar (i brist på bättre ord). Kolla in de här tre t.ex:

Bifogat

• hjälmar.jpg
    hjälmar.jpg
    72.2 KB · Visningar: 164
Jag är ledsen, men deras lutning på hojarna OMÖJLIGGÖR för mig att se något annat än just lutningen. De skulle kunna ha tuttar på huvudet och jag hade i alla fall varit tvungen att fokusera mer på den omöjliga lutningen.....

För övrigt anser jag att Carthago bör förgöras.

Freppa skrev:
Jag är ledsen, men deras lutning på hojarna OMÖJLIGGÖR för mig att se något annat än just lutningen. De skulle kunna ha tuttar på huvudet och jag hade i alla fall varit tvungen att fokusera mer på den omöjliga lutningen.....

För övrigt anser jag att Carthago bör förgöras.

Så du menar att när någon lägger sig ner tappar du omdömet på vad som är snyggt och fult? Lite bisarrt förresten att du blandar det med våldsamma tendenser...

Sorry, kan inte hålla med, det var bättre förr. Jag tycker det här med hjälmdesign har spårat ur helt, liksom förarnas behov av att vara duktiga på annat än att ratta hoj. Tacka vet jag klassisk hjälmdesig á la Ronnie Pettersson. Den snyggaste hjälmen i modern tid tillhör Damon Hill, han kopierade pappa Graham's hjälmdesign. Tidlöst är snyggt.

Macho Woman skrev:
Denna gång gäller min estetiska observation (man är ju tjej och är uppfostrad till att titta på sådant): hjälmar. Sällan har så många haft så vrålsnygga hjälmar. Extra snyggt i år är alla skiktningar (i brist på bättre ord). Kolla in de här tre t.ex:

Alldeles för plottriga och skrikiga som vanligt, whaddabout it? Jag efterlyser simplicitet och stilrenhet på hjälmdesign :fatta!

jP skrev:
Alldeles för plottriga och skrikiga som vanligt, whaddabout it? Jag efterlyser simplicitet och stilrenhet på hjälmdesign :fatta!

Sen har det blivit lite av en kostnadsfråga, jag köpte en svart hjälm. Varför?
Den kostade tusen spänn mindre än den som såg ut som om den var doppad i ketchup. Enda nackdelen jag kan se är väl att den syns lite sämre i trafiken.

*/ ?>
Back