Fler djurplågare...

HönaPower skrev:
2585902 Om någon vet namnet på dessa, skicka gärna PM till mig, nu räcker det!!!

Det står ju i artikeln:
Richard Bergengren

Emotser rapporten. :hihi

Att Aftonbladet börjat med så vårdslös namnpublicering är en intressant diskussion, men det var väl PK i det här fallet.

JT skrev:
2585946 Vilken jävla råtta! Fy fan!

Katt var det, och fågel. :fakta

EDIT:
Den som aldrig dödat ett djur eller medverkat till det på annat sätt räcker upp en hand.

Last edited:
Markus skrev:
2585964 Det står ju i artikeln:
Richard BergengrenEDIT:
Den som aldrig dödat ett djur eller medverkat till det på annat sätt räcker upp en hand.

Räknar du även veterinärer som ibland är tvugna?
Räknar du fiskar och insekter till djur?
Räknas att sätta ut en rått/musfälla som medverka?

Markus skrev:
2585964

Katt var det, och fågel. :fakta

EDIT:

Jag syftade på godsägarsonen...

sEiKo skrev:
2585979 Räknar du även veterinärer som ibland är tvugna?
Räknar du fiskar och insekter till djur?
Räknas att sätta ut en rått/musfälla som medverka?

Du är väl inte veterinär så det spelar väl ingen roll?
Men om du nu är veterinär, råkat trampa på en myra och satt ut en musfälla men aldrig fiskat, ätit kött, bara har kläder som inte är gjorda av animaliska material så har du kanske en poäng, om än det är ganska självklart att vildkatter måste skjutas av, likt råttor måste råttfällas.
Måget är råttat vad gäller idioti så att säga. Som hockeygrobianen sade.

Matulda skrev:

Ja, jag såg det. Vad menar du? Att om Sydsvenskan publicerar namn så är det fritt fram?

Jag har mailat båda redaktionerna och frågat varför de gjort så här, det är helt sinnessjukt - killen är varken dömd, misstänkt för ett grovt brott eller misstänkt för ett brott som har stort allmänintresse eller är känd, någon av de fyra kriterier som vanligtvis kan ligga som grund till förtida namnpublicering.

Last edited:
Ja, verkar så

Namn och ort finns ju nu publicerat. Söka på "hitta" så har man ju tilllochmed karta dit.

Btw, är det inte med djurplågeri som det börjar med för att sluta med betydligt värre saker...

Markus skrev:
2586000

Ja, jag såg det. Vad menar du? Att om Sydsvenskan publicerar namn så är det fritt fram?

.
Var bara ett påpekande om att det inte bara är Aftonhoran som publicerar saker till höger o vänster utan verkar vara mera vedertaget att göra det numera.

HönaPower skrev:
2586702 På tal om katter, om någon vill göra en god gärning & rädda en katt, se här:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,922899,00.html

Det man mest är nyfiken på just nu är annars hur du ska agera, blir det ketting i tacket eller vad blir det?
Här är han: plågaren.

Ja, all information jag använt för att plocka fram adressen ligger på Sydsvenskans hemsida här så det är säkert inget brott mot PUL mer än att säga att Kungen bor på slottet.

Den där idioten har man gått i samma klass som, redan på den tiden (3an) var han störd, kanske borde åka dit och ta ett snack med honom.

Badger skrev:
2586017 Ja, verkar så

Namn och ort finns ju nu publicerat. Söka på "hitta" så har man ju tilllochmed karta dit.

Btw, är det inte med djurplågeri som det börjar med för att sluta med betydligt värre saker...

jo, tydligen...

fast det verkar ju inte vara han som tänker stå för de värre sakerna för tillfället...:va

Alltså, att skjuta småfåglar med luftgevär tror jag varannan grabb med sommarställe gjort. Big deal.
Att skjuta skadedjur på en bondgård känns inte så upprörande det heller.
Att däremot tro att man är tuff medans man gör något av detta är däremot vansinnigt fånigt.

Back