Måste vi hålla så jävla hög nivå hela tiden då? Teknik- och mekhörnans bästa trådar är de som dels 1. ger svar på tråden och dels 2. spårar ur i diverse tekniska diskussioner. EDIT: De näst bästa trådarna är ju de där ingen vet svaret men som spårar ur ändå.
Skulle vi banna alla som spammar skulle våra mest framstående mekare t.ex. bli bannade rätt fort.
Men vad spelar det för roll?
Jag tycker bann ska användas till folk som skriver stötande och folkhetsande inlägg. Och det ska verkligen användas! Det finns t.ex. folk här som ofta gör rasistiska och rätt uppenbara utspel - se valfri 'Min hoj blev stulen'-tråd - och där ska ban användas. Folk som spammar? Tja, som i t.ex. Gös i Agenhatts exempel så är det så ett forum ska vara, annars dör charmen.
Om trådarna BARA skulle handla om det som trådskaparna ämnade skulle hela det här forumet vara totaldött och helt ointressant. De roligaste inläggen att läsa är folk som ofta skriver onödigheter - som t.ex. Urban Tiger, Paradoxy eller vår käre KalleNorton (vila i frid) vars oneliners är totalt dräpande.
Men det är bara min åsikt. Folk som är födda med en påle genom anus och ryggrad kanske tycker annorlunda.