Fler användningsområden för robotklippare?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Kan man inte låta roboten göra något mer än klippa gräsmattan?
Tänkte först att jag skulle montera en kamera på den, men vet inte varför det skulle vara så kul.

Servera öl går ju inte heller, eftersom den random:ar runt på tomten, o då kan man få vänta i evighet på en varm öl.

(okey, jag har det lugnt här just nu..)

Är det ingen tillverkare som kommit på den briljanta idén att göra dom radiostyrda med kontroll, åtminstone som option? =) Skulle vara kung tror jag.

Jag tror den tar kål på ev. mördarsniglar (om man har såna i trädgården), men det är ju liksom ingen extra "feature"..bara en effekt av naturliga klipparbetet.

Är det ingen tillverkare som kommit på den briljanta idén att göra dom radiostyrda med kontroll, åtminstone som option? =) Skulle vara kung tror jag.
Jag tror att de flesta lite "bättre" modellerna har möjlighet att styras från mobiltelefonen som en radiostyrd bil.

Jag tror att de flesta lite "bättre" modellerna har möjlighet att styras från mobiltelefonen som en radiostyrd bil.
- Det har jag aldrig hört om. Är det inte bara att man kan stanna, stoppa, sätta klippyta och ställa tider remote?

Jag såg någon som hade satt kamera och en nerf-gun turret på en, sedan hade han en AI som kände igen fåglar och skjöt på dom han inte ville ha.

Bra tänkt men det låg sönderklippta nerfpilar över hela gården sen...

Jag såg någon som hade satt kamera och en nerf-gun turret på en, sedan hade han en AI som kände igen fåglar och skjöt på dom han inte ville ha.

- Ingen dum uppgradering egentligen med tanke på att jag har ett par duvor som - till skillnad från de andra fåglarna - inte enbart dricker o badar i dammen, utan sätter sig i o skiter där dessutom.

Använda en "Painballbössa" verkar ju lämpligare (kanske), det går ju att ange "non-shooting areas" förhoppningsvis. :machinegu

Använda en "Painballbössa" verkar ju lämpligare (kanske), det går ju att ange "non-shooting areas" förhoppningsvis. :machinegu

Eller så skaffar man en extra klippare tar bort knivarna och lägger en extra patrullslinga vid tomtgränsen där bevakningsroboten får gå...

Lycka till Jehovas!

På tal om att få saker levererade till solstolen.
Vi har alltid lärt våra hundar att springa bud mellan mig och frun.
Det är himla praktiskt istället för att ringa den andra som är på tomten eller i garaget t ex.
En dag satt jag ute o slappade och blev sugen på en öl.
Bad frun att skicka min dobbistik med en burk.
Det gick bra tills hon var nästan framme hos mig, då gick en hörntand igenom burken.
Hon såg rätt kul ut med öl skummande ur munnen.
(Ja, vi hade tränat med tomburkar innan, många gånger).

Kanske inte så kul, men att ha den till att sprida ut tex gödning eller gräsfrön borde inte vara så svårt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT