Fler än jag som kör Z800?

Här har vi en z800 som känner sig lika unik som dig. Har aldrig sett någon annan rulla här i krokarna. JÄVLIGT nöjd mer mitt köp
 
Ställde en fråga i en annan tråd men testar här istället.
Nån som vet om fotpinnarna är högre upp på z800 än z750?
Till er som har vilket som, någon som satt på ruta och kan meddela mig om det hjälper tillräckligt mot vind för att vara värt att sätta på en.
Har kört genom flera länder utan med z750, jobbigt när man ligger länge i vind...
 
Jodå, vi är nog iaf två som kör, en bild från igår efter tankning. strax över 300 mil i sommar.

Föll direkt för utseendet, sen för körkänslan. Bästa som hänt mig på länge!

z800p.jpg
 
Hej hej!
Här är en till som kör Z800. Eller har precis fått hem pärlan, hunnit ca 50 mil så här långt. Snart dax för första servicen, sen ska det handlas lite lull under vintern. Sen blir det åka av till nästa säsong:)
Är grymt nöjd och tycker den är riktigt kaxig i sitt utseende.
 
Jag kör också z800 -15. Strax in på första service. Då ska även acrapovic slipon, liten vindruta, tandskydd och enkelkuts på.

Jag funderar på rensad bakdel. Är det något som har "steg för steg" som jag kan följa hur jag ska göra då jag tänkte göra det själv.

Btw så såg jag en z800 i Kristianstad här om dan. Vem var det ?:tummenupp
 
Jag kör också z800 -15. Strax in på första service. Då ska även acrapovic slipon, liten vindruta, tandskydd och enkelkuts på.

Jag funderar på rensad bakdel. Är det något som har "steg för steg" som jag kan följa hur jag ska göra då jag tänkte göra det själv.

Btw så såg jag en z800 i Kristianstad här om dan. Vem var det ?:tummenupp

Köp ett kit så du inte förstör originalgrejer eller utseende med vinkeljärn från byggmax.

http://www.rg-racing.com/browseType/Tail_Tidies/Kawasaki/Z800.aspx

http://www.evotech-performance.com/z800/kawasaki-z800-2013-onwards-tail-tidy

Har själv ett evotech-kit på min hoj, det är ganska "enkla" grejer men känns välbyggt (tillverkat i England, känns inte som kinaskit).
 
Last edited:
Låter som att ni snackar upp fetaste RR-hojen i den här tråden.
Gillar Kawasaki, men det z800 känns som en sminkad gris tyvärr.

Nä men usch då, det glömde vi ju att alla ligger och nöter på varvstoppet samt tar kurvorna som om ett pågående TT lopp ägde rum vid varje runda på allmän landsväg.Och då faller ju alla hojar som tillverkats förutom RR ifrån direkt.Hmmm, nu blev det betydligt tråkigare i hojutbudet ... konstigt.Hellre en som kan hantera sin Z800 än en skrytpelle som parkerat sin RR hoj i garaget som ständigt ska visas upp vid varje sammankomst med motorintresserad publik ... GÄÄÄÄÄSP. :crash
 
Har också haft en Z800. Snygg och stabil, men ungefär lika rolig som en tekaka. Ändå gillar jag den!
 
Ironi gör sig inte så bra i text - ber om ursäkt om ni tog det på allvar.
Z800 är en väldigt fin hoj, men jag förstår inte varför den byggdes så jäkla tung :-(
 
Jag har en och kommer nu efter ett år byta in den. Den är väl OK och ser bra ut men inget speciellt, för tung. För hård sadel, fattas mycket bekvämligheter som måste eftermonteras som finns på andra modeller. Men största problemet är servicekostnaden.

Servar på verkstad i Gbg.
100mil 2700kr
600mil 3600kr
1200mil 4700kr
1800mil 8900kr
2400mil 7900kr (ej ventiljustering, det görs senare)

Kollade på lite andra hojar och andra 800cc hojar har längre intervaller, samma hästar och 1/2 eller 1/3 av servicekostnaden. Så den får åka tillbaka!
 
Last edited:
Jag har en och kommer nu efter ett år byta in den. Den är väl OK och ser bra ut men inget speciellt, för tung. För hård sadel, fattas mycket bekvämligheter som måste eftermonteras som finns på andra modeller. Men största problemet är servicekostnaden.

Servar på verkstad i Gbg.
100mil 2700kr
600mil 3600kr
1200mil 4700kr
1800mil 8900kr
2400mil 7900kr (ej ventiljustering, det görs senare)

Kollade på lite andra hojar och andra 800cc hojar har längre intervaller, samma hästar och 1/2 eller 1/3 av servicekostnaden. Så den får åka tillbaka!
Ring runt och kolla med andra seriösa serviceverkstäder. Jag gav 2180:- för 100 mila och 2200:- kommer jag ge för 600 mila på auktoriserad verkstad.
Har märkt att det är en väldig prisskillnad på servicen på Kawasaki.
Dock håller jag med att serviceverkstäderna är väldigt dyra på denna hoj jämfört med andra märken. Iaf jämfört med Yamaha maskinerna jag haft.
 
Ska in med min z800 på 1200mil-service. Har fått 6600kr som prisförslag. Känns rätt dyrt? Vart servar ni era hojar i Gbg?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top