flatrate

honkiie skrev:
finns det några abonemang för internet med modem som har flatrate?
Jag känner inte till nån som levererar det, men så har jag inte letat heller.
Vill minnas att spray hade sånt för några år sedan, kolla med dem och kanske telia.
 
scud skrev:
Nu hittar du väl på? Eller menar du att själva abonnemanget är gratis?


ja jag tänkte fel, abonemanget är gratis sen får man betala per minut som vanligt telefonsamtal till sin telefonoperatör.
 
elvin2008 skrev:
ja jag tänkte fel, abonemanget är gratis sen får man betala per minut som vanligt telefonsamtal till sin telefonoperatör.
Anade det, flaterate innebär att man har en fast avgift, och sedan ingen samtalstaxa.
 
nej, det som spray hade var inte flatrate, de erbjöd "bara" 100 timmar i månaden till en fast kostnad, om man överskred de timmarna så fick man betala vanlig samtalstaxa därefter. De sänkta dessutom de 100 timmarna ett antal gånger och var nere på 30 timmar ett tag. utan att sänka månadskostnaden. jag hade själv ett sådant aonemang innan jag skaffade ADSL.
 
men om man har telia alltid som kostar 69kr i månaden och ett 020 nummer att ringa med modem när adsl:n inte funkar då borde det funka som gratis eller?
 
Telias 020 nummer ar inte gratis. Glocalnet har ett storsurfabbonemang som dar ett visst antal timmar i manaden ingar och sedan far man betala for ovrig tid.
 
Tobbe_N skrev:
nej, det som spray hade var inte flatrate, de erbjöd "bara" 100 timmar i månaden till en fast kostnad, om man överskred de timmarna så fick man betala vanlig samtalstaxa därefter. De sänkta dessutom de 100 timmarna ett antal gånger och var nere på 30 timmar ett tag. utan att sänka månadskostnaden. jag hade själv ett sådant aonemang innan jag skaffade ADSL.


Det stämmer, sorry.
Minnet svek, jag hade också det ett tag, men när dom sänkte timmarna så sa jag upp det. Kom på det nu när jag läste vad du skrev.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top