Flat Out!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Hej!

Någon vänlig själ som sitter på spelet Flat Out och har en fungerande crack till det?
Isf skulle jag bli hemskt glad om denne "någon" ville skicka den till mig på ICQ tex...
TACK på förhand!

Clonecd versionen funkar utmärkt om du aktiverar "hide cdr media" i CloneCDTray. Crack behövs inte, och såvitt jag vet finns det ingen crack ute än.

För övrigt är NFS Underground 2 ett roligare bilspel än FlatOut.

Skalman skrev:
Clonecd versionen funkar utmärkt om du aktiverar "hide cdr media" i CloneCDTray. Crack behövs inte, och såvitt jag vet finns det ingen crack ute än.

För övrigt är NFS Underground 2 ett roligare bilspel än FlatOut.

TACK för du bemöda dig att svara - det uppskattas!
Dessvärre så har den versionen JAG fått hem inte "clonecd", utan oavsett vilken skiva jag har i så säger datorn "Please inser the correct CD-Rom and restart application" så snart jag försöker starta spelet...
:(

Skulle det funka om jag fick "cloneCDTray" av dig o la in det??

Ang NFSU2 så håller jag med - ett riktigt kul spel!
:tummenupp

El Presidente skrev:
TACK för du bemöda dig att svara - det uppskattas!
Dessvärre så har den versionen JAG fått hem inte "clonecd", utan oavsett vilken skiva jag har i så säger datorn "Please inser the correct CD-Rom and restart application" så snart jag försöker starta spelet...
:(

Skulle det funka om jag fick "cloneCDTray" av dig o la in det??

Ang NFSU2 så håller jag med - ett riktigt kul spel!
:tummenupp

Den versionen du har är nästan helt säkert clonecd - clonecd är mig veterligt det bästa (enda?) programmet för att kopiera skivor inklusive kopieringsskydd.

clonecd är ett brännarprogram, och clonecdtray är en del av detta. Kan skicka den via mail eller icq, den är inte mer än 2.5MB stor. Det funkade för mig i alla fall.

Det är inte alla cdbrännare som klarar av att kopiera en skyddad skiva. endel kan inte läsa rätt och en del kan läsa men inte bränna (tex Yamaha).

Grymt spel, har det på boxen :tummenupp
men det är fan inte lätt när man kommer upp i nivå. kört fast ordentligt på silver banorna :(

Behövs ingen crack. Ladda hem en ny version av daemontools. måste vara 3.47 eller nyare, aktivera alla options i emulation menyn, mounta cd1 och voila bara att spela, lätt va? :banana
Glömde skriva att man får INTE ha clonecd installerat för att den här versionen ska funka.

Motocrosser85 skrev:
Behövs ingen crack. Ladda hem en ny version av daemontools. måste vara 3.47 eller nyare, aktivera alla options i emulation menyn, mounta cd1 och voila bara att spela, lätt va? :banana
Glömde skriva att man får INTE ha clonecd installerat för att den här versionen ska funka.

Bara för att det funkar för en betyder det inte att det funkar för alla. :fakta

Har nämligen provat (och vet flera andra), långt innan jag slangade hem och installerade ccd.

Ja ladda ner en help fil som beskriver såhär:
1. Get the latest version of Daemontools ( version 3.47 or higher)
2. Choose from emulation menu all options on
3. Uninstall CloneCD if you have it
4. Install the game
5. Play
Och ja det ska funka för alla bara man gör enligt instruktionerna

Motocrosser85 skrev:
Ja ladda ner en help fil som beskriver såhär:
1. Get the latest version of Daemontools ( version 3.47 or higher)
2. Choose from emulation menu all options on
3. Uninstall CloneCD if you have it
4. Install the game
5. Play
Och ja det ska funka för alla bara man gör enligt instruktionerna

Du är inte så bra på att lyssna/läsa va? :hihi Jag pysslade med datorer långt innan du var 0.1mm lång och låg i pappas pung :D Jag VET att det inte funkar för alla eftersom (a) jag provade allt det där typ 1 timme efter att spelet släppts samt (b) känner flera andra som haft samma problem utan att ha haft ccd installerat.

Jag vet också andra som har fått det att funka med daemon-tools, men långt ifrån alla. Det enda sättet jag och några till kunde få igång det på var att ladda hem en sen version av ccd (jag tog 5.0.2.2), bränna CD1 och aktivera ccd's "emulering". Sen kvittar det hur många NFO's och hjälpfiler man laddar ner och läser, faktum kvarstår - det är inte alla som får igång det med daemontools.

Skalman skrev:
...faktum kvarstår - det är inte alla som får igång det med daemontools.

Rätt o riktigt!
JAG tillhör tex en av dem som INTE fick igång det...
Passar även på att TACKA Skalman för hans engagemang via ICQ med mig som är totalt obildbar på dessa f-bannade datorer.
OM nu ngn mot förmodan skulle sitta på en crack så hoppas jag denne någon "förbarmar sig" och skickar det till mig.
:Bugar

Detta verkar så pass intressant att jag måste ladda ner och pröva själv, har nämligen Daemon 3.47 :näsblod

Skalman skrev:
Du är inte så bra på att lyssna/läsa va? :hihi Jag pysslade med datorer långt innan du var 0.1mm lång och låg i pappas pung :D Jag VET att det inte funkar för alla eftersom (a) jag provade allt det där typ 1 timme efter att spelet släppts samt (b) känner flera andra som haft samma problem utan att ha haft ccd installerat.

Jag vet också andra som har fått det att funka med daemon-tools, men långt ifrån alla. Det enda sättet jag och några till kunde få igång det på var att ladda hem en sen version av ccd (jag tog 5.0.2.2), bränna CD1 och aktivera ccd's "emulering". Sen kvittar det hur många NFO's och hjälpfiler man laddar ner och läser, faktum kvarstår - det är inte alla som får igång det med daemontools.
Men FÖRLÅT då, ska inte blanda mej i längre. :brinnerup

Josafan skrev:
Hittade en ISO variant som jag installerar nu, funkar utmärkt. :tummenupp

En ISO- variant...?
Var du tvungen att "mounta" den med Daemontools eller fanns det en crack med??

Last edited:
Hmm, lånar tråden lite, har problem med demot....

Jag kan köra i typ 10 sekunder när jag startat ett race men sen startars datorn om!!
Vad beror detta på? Tror ni problemet kvarstår om jag laddar ner hela spelet?

Nu har jag instalerat hela spelet, men samma sak händer, fick en känsla av att det händer om man krockar hårt.... Har GeForce 3 kort

Vad kan va problemet? Hur löser man det?

Tacksamm för hjälp...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back