Flashkort & Nintendo DS

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lillkortv skall få ett Nintendo DS och för smidig hantering hade jag tänkt införskaffa ett flashkort.

Vilket skall man ha och varför om man vill maximera Bang for the buck?

Finns det att köpa i Sthlmsområdet?

Edit:
Hörde att DSTwo klarar att visa film, finns det andra som klarar detsamma?

Last edited:
Jag säljer R4, Acekard, DSTWO m.fl här i stockholm. Smygreklam men du frågar ju :-)

http://www.psxcare.com

DSTWO är kung på att visa film, playern till den utnyttjar cpu:n i flashkortet och klarar därför de flesta "vanliga" filmformat. Alla andra kort kan bara spela upp film som ligger i ett anpassat format för ds:ens lilla skärm.

DSTWO kan även spela GBA-rommar, har SNES emulator och jag tror även MAME-emulator vilket är mums för oss som matade mynt i arkadhallarna på 80-talet...

Jag säljer R4, Acekard, DSTWO m.fl här i stockholm. Smygreklam men du frågar ju :-)

http://www.psxcare.com

DSTWO är kung på att visa film, playern till den utnyttjar cpu:n i flashkortet och klarar därför de flesta "vanliga" filmformat. Alla andra kort kan bara spela upp film som ligger i ett anpassat format för ds:ens lilla skärm.

DSTWO kan även spela GBA-rommar, har SNES emulator och jag tror även MAME-emulator vilket är mums för oss som matade mynt i arkadhallarna på 80-talet...

SH-rabatt? :)
Sitter å suktar på kortet hos konkurrenten för 410kr ink frakt... :brynad

Jag tyckte väl jag kände igen "namnet" när jag för ett par minuter sedan var inne på din sida för att hitta adressen.. :)

Nu måste jag bara välja DS Lite, DSi eller DSi XL.
Större skärm verkar ju rätt bra, särskilt om man tänker att lillkorv skall glo på film i bilen o.s.v. Vad säger du?

SH-rabatt? :)
Sitter å suktar på kortet hos konkurrenten för 410kr ink frakt... :brynad

Jag tyckte väl jag kände igen "namnet" när jag för ett par minuter sedan var inne på din sida för att hitta adressen.. :)

Nu måste jag bara välja DS Lite, DSi eller DSi XL.
Större skärm verkar ju rätt bra, särskilt om man tänker att lillkorv skall glo på film i bilen o.s.v. Vad säger du?

Du kan ju pm:a konkurrentens namn så kan jag avråda dig om det är en specifik butik som levererat sämre kopior av de dyrare flashkorten.

Ironiskt, eller hur :-) Flashkorten blir också piratkopierade... Har för mig att just den butiken fått rätt mycket arga kommentarer på sin prisjakt-sida...

XL:en är fin att ha i bilen om man vill se film. Batteriet är också större och räcker längre än de vanliga DS:arna. Men den blir ju även tyngre och otympligare att ha med sig.

XL:en är fin att ha i bilen om man vill se film. Batteriet är också större och räcker längre än de vanliga DS:arna. Men den blir ju även tyngre och otympligare att ha med sig.

Den är fortfarande mindre än en EEEPc som är vad han får hålla till godo med i dagsläget.. :)

Sen är det ju egentligen mest tänkt att användas när han sitter still och inte flänger runt. Bil, när man är ute med båten eller flyger någonstans.. Hörlurarna skall ju med så de tar större plats.. Aldrig att jag tänker utsätta mig för en bilfärd till Sälen med 5 timmar blippeliblopp från baksätet..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D