Flash-kodare sökes

...HTML5?
Att köra HTML5 på en kommersiell sida som fokuserar på försäljning till allmänheten är väl rätt olämplig med tanke på att IE inte stödjer HTML5 ännu!?

Testa att kör den sida du länkade in i IE.

Jag skulle gissa att en rätt stor del av Starstrikers besökare kör annat än Chrome.

Äggsakt. Håller med dig om att html5 inte är moget/utbrett än. Jquery är the way to go. Självklart med default för de som kör med js avstängt.

Jag tror vi kör med flash denna gången.
Hinner inte riktigt sätta mig in i vilka ändringar som måste göras på vår sajt nu innan julen.
Kanske är Jquery ett bra alternativ för framtiden.

Sätt dig in lite i js/jquery när du har tid sen. Det är absolut överlägset flash för basic grejer som detta. Speciellt som det inte kräver något alls av maskinen

...HTML5?
Att köra HTML5 på en kommersiell sida som fokuserar på försäljning till allmänheten är väl rätt olämplig med tanke på att IE inte stödjer HTML5 ännu!?

Testa att kör den sida du länkade in i IE.

Jag skulle gissa att en rätt stor del av Starstrikers besökare kör annat än Chrome.

Ahha! Viste faktiskt inte att IE inte stödjer det ännu. Alla andra gör ju det sen länge känns det som....my bad :D

IE är inte riktigt on par med W3Cstandards... tyvärr.

Näe, MS har väl aldrig riktigt brytt sig om standarder och mycket riktigt fått skit för det.

Och även om det var jag som delade ut känga mot Apple så innebär det inte att jag tycker flash är bra, tvärtom, men det är defacto en befintlig standard som är långt ifrån död, och därför bör produkter ha stöd för det.

Jag tycker också att det är bra om man övergår till html5, och att det är riktigt dåligt att inte webbläsare stödjer det, lika dåligt som att inte stödja gamla standarder som flash...

Näe, MS har väl aldrig riktigt brytt sig om standarder och mycket riktigt fått skit för det.

Det tråkiga i den kråksången är att MS är dels med på och även ganska pådrivande för arbetet som W3C gör... fattar inte varför de inte följer en standard de själva försöker jobba för.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt