Flash-kodare sökes

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hepp. Söker efter nån som kan hjälpa mig att koda upp en trevlig julflash till vår sajt.

En enkel slideshow med 4-5 bilder med text på. Bilderna skall vara klickbara så att varje bild länkar till en specifik url. Jag fixar självklart bilder/text.

Jag betalar. PMa om du har koll på flash med actionscript.

ska det vara så flashight (höhö) att det inte duger med JS/Jquery?

Ja man måste ju vara snäll med dom som sitter med handikappade iProdukter

Eller de flesta andra datorer som går på knäna så snart det kommer nån äcklig flashreklam i en browser.
Hatar verkligen flash och det har jag gjort sedan innan jag skaffade appleprodukter.

Eller de flesta andra datorer som går på knäna så snart det kommer nån äcklig flashreklam i en browser.
Hatar verkligen flash och det har jag gjort sedan innan jag skaffade appleprodukter.

Jaha, vad ska man ha istället då om man vill ha lite animerat och piffigt?

Jaha, vad ska man ha istället då om man vill ha lite animerat och piffigt?

Du kan lägga en flashbanner som visas för alla som har flash och ha en "backup" bild som visas statiskt för de som inte har flash

Så en Iphone kund ser aldrig att det skulle ha varit en flashbanner utan ser bara en vanlig bild som du väljer istället...

Jag kan nog hjälpa dig. Är pappaledig med dottern men när hon sover lunch så går det nog att lösa.

iPhone/iPadkunden... appledatorerna kan köra flash, dock lika kasst som på Windows.

ojoj känsligt ämne... =)

Jag har själv Apple prytlar. Relaterade till inläggen i början av tråden om "iProdukter"

Sorry att jag skrev "mac" och inte iP...

Men Flash har ju många möjligheter och jag tror att webben hade varit mycket tråkigare om Flash inte fanns. Det är ju först nu de senaste åren typ som alternativen blivit någerlunda bra. Dock tror jag att Flash fortfarande är det lättaste att använda för designern som vill köra internaktivitet.

ojoj känsligt ämne... =)

Jag har själv Apple prytlar. Relaterade till inläggen i början av tråden om "iProdukter"

Sorry att jag skrev "mac" och inte iP...

Men Flash har ju många möjligheter och jag tror att webben hade varit mycket tråkigare om Flash inte fanns. Det är ju först nu de senaste åren typ som alternativen blivit någerlunda bra. Dock tror jag att Flash fortfarande är det lättaste att använda för designern som vill köra internaktivitet.

Inte känsligt på det viset, snarare att vi inte behöver sprida felaktig info... speciellt på ett forum där vi har folk som specifikt tycks gotta sig i vad som går och inte går att göra med appleprylar. ;)

Att flash förmodligen är det lättaste stämmer säkert, finns ju verktyg från Adobe som gör att vem som helst kan skapa simpla flashgrejer.
Men jag ser hellre att man använder t.ex. HTML5 som klarar samma saker i stort sett men som funkar bra mycket bättre.

...Samma slider men med en bättre demo... (alla fyra bilder visas)
- På sidan finns även en exakt beskrivning över hur man gör för att använda slidern/karusellen.
http://nivo.dev7studios.com/

Har dålig koll på det där.... Kan man länka varje bild till en url också så att man hamnar där när man klickar?

Ja, självklart. Varje bild kommer även behålla sitt filnamn och alt-texter så vilket är bra i SEO-syfte.

Last edited:
Jag tror vi kör med flash denna gången.
Hinner inte riktigt sätta mig in i vilka ändringar som måste göras på vår sajt nu innan julen.
Kanske är Jquery ett bra alternativ för framtiden.

Jag tror vi kör med flash denna gången.
Hinner inte riktigt sätta mig in i vilka ändringar som måste göras på vår sajt nu innan julen.
Kanske är Jquery ett bra alternativ för framtiden.

Du behöver inte göra några förändringar. JQuery är javascript. Det man gör är att man inkluderar en sökväg till den javascriptfil som innehåller slider-scriptet samt en länk till JQuery-biblioteket vilket är som att inkludera vilka javascript som helst.

Därefter är det i det närmaste bara att klippa och klistra från den inlänkade sidan och byta toy-story-bilderna mot de ni har.
Edit:
...man länkar in en extra css-fil oxå som stilar upp slidern.

Skulle rekommenderat: http://slides.html5rocks.com/

Flash är faktiskt sämre på Mac än under Windows. Adobe har gjort ett riktigt dåligt jobb på det och därav kriget mellan Apple-Adobe. Man behöver minst en core2duo-mac för att kunna läsa sporthoj.com på ett vettigt sätt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt