Flamma mig! Jag röstade "fel"

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse
I år hade jag tänkt att jag skulle taktikrösta och lägga min riksdagsröst på det alliansparti som låg sämst till i opionen. Valet stod således mellan C och KD.

Men efter att ha läst senaste numret av MC-Folket så insåg jag att det bara gick att rösta på ett av dessa alternativ eftersom ett av partierna var för regplåtar fram på MC.

Lik förbannat så glömmer jag att titta i MC-Folket innan jag ska gå och rösta och när jag står där och ska välja valsedel så har helt glömt bort vad det var jag skulle välja. Chansar på det var C och lägger min röst och går därifrån.

Väl hemma hittar jag tidningen och inser att jag lagt min dyrbara röst på "fel" parti :huvet

Ni som tänker flamma mig för mina politiska åsikter får göra det i någon annan tråd. För er andra så är det bara att gå loss......... :brinnerup

Är väl föga MC-relaterat? Tror det där står långt ner på partiets listor över saker att genomföra.

Last edited:
Man kanske inte borde rösta på ett visst parti baserat på 1 sakfråga, och som handlar om något så tramsigt som man är för eller emot regskylt fram.

Inte konstigt S ens får röster, om man så enkelspårigt väljer parti.

Tråd även flyttad till OT.

TS: nu får du åka med regplåt fram resten av livet.

Man kanske inte borde rösta på ett visst parti baserat på 1 sakfråga, och som handlar om något så tramsigt som man är för eller emot regskylt fram.

Inte konstigt S ens får röster, om man så enkelspårigt väljer parti.

Tråd även flyttad till OT.

Finns många som på ett annat parti som också bara driver en sakfråga. "Någon" som känner sig träffad?

Last edited:
Jag var ganska bakis en vid förra valet. Då röstade jag på fel parti, fast fortfarande inom rätt block.

Det kändes konstigt att misslyckas med nåt så enkelt.

Och du borde ha läst vad Vänsterpartiet säger om skatt på trafikförsäkringspremien,,,,,,,,,,,,,,,,,,, DE ÄR EMOT DEN och de är emot steg 2 också (vad de nu är)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park