Flaggvakter from hell

nån är ju puckad på banan i alla fall,gulflagg är inte tillräcklig då det ligger hojar och skräpar i sanden pga olja.de borde satt oljeflagg direkt när han sköt motorn med tanke på hur blankt och fint hans bakdäck blivit.
sedan när folk börjar kägla borde det varit en stående oljeflagg ev.kombinerat med gulflagg för att förhindra att folk trängs ut i skiten.eftersom folk uppenbarligen faller hur som, borde man kanske tagit beslutet att förarsäkerheten är viktigare än tv,hade det varit pro så hade det varit sirocco cup om en rödflagg inte hade kommit upp.att man ser en gulflagg har väl inte med saken att göra egentligen,den togs säkert in när cykeln var borta och här är det fråga om en annan självklar flagga konsant egentligen.
att kasta sand på banan är kanske snarare en fråga om taktik med dåligt humör.bryts racet räknas det ju ett varv bak och då är han 3:a igen resultatmässigt.det kanske inte var rätt det han gjorde men alla försök att stoppa det racet borde ju i efterhand ha hyllats av samtliga förare:)

Jag befinner mig i södra USA just nu och för några veckor sedan bestämde sig en flaggvakt på en bana här i närheten för att traska ut på banan för att skrämma iväg en fågel. Mitt under pågående race. Blev påkörd, både han och föraren avled. Det visade sig senare att tävlingsledningen hade brist på flaggisar och hade plockat ett par frivilliga från publiken.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup