Flabbskallar...

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date

manneman

Guest
Med lite anspelning på rubriken så tänkte jag på en sak som jag tog upp med WW vid vårt senaste möte på Shell D-hög var både han och jag samt en annan samling tappra av alla de sorter brukar dyka upp i tid och otid.

Ämnet:
Jag har inte bott i stan på många år och nu när man återvänder så klurar jag på en liten detalj, förr... i slutet på 80 och början på 90 talet samlades alla hojåkare på "Raggartorget"/Sundstorget men efter att det byggdes om gavs inget alternativ.

Streeträsrarna på fyra hjul skaffade en samlingsplats på McDonalds på Stattena men vad gäller hojarna så verkar de fortfarande inte riktigt hittat hem dvs inte ha någon naturlig samlingsplats var vem som helst kunde dyka upp och bekanta sig med övriga och lära känna stans åkare.

Någon som hänger med på vilken frågeställning jag är inne på?

För egen del brukar jag glida förbi rätt ofta på Shell D-hög och ta en kaffe med lite känt och okänt folk, prata hoj och lösa världsproblemen och ser det som en mycket kul grej.

Ja du, bra fråga. Jag har bara kört i ett år, men bott i Helsingborg i 20år.. Vafan det nu spelar för roll :D
Finns ju dock två(?) hojparkeringar i Helsingborg, en av dem är vid hamnpaviliongen, där brukar det stå en del hojar med hussar som är fikasugna.

Allmän samlingsplats för hojar i Helsingborg NOW!

På onsdagar runt 17-18 sammlas väll fortfarande alla kråmslädar utanför Sundsbåtarna? (eller vad de nu heter numera).
Kör man sporthoj, så samlas man på tisdagar på Standvägen vid 17.30 och snackar lite skit till 17:45, och sedan kör man till YC och plockar upp dem som inte gilra brudar där, och kö vidare.
Men, just nu så bygger man ju om SV, så alla kör till YC.

Men, en sådan där allmän plats man bara kör och ställer hojen på och umgås med likasinnade, det finns inte längre. Vårt samhälle går mot induvidualism och inte grupperingar som det var "förr" i tiden.
Folk har inte tid med sådant länge... :hihi

Men, en sådan där allmän plats man bara kör och ställer hojen på och umgås med likasinnade, det finns inte längre. Vårt samhälle går mot induvidualism och inte grupperingar som det var "förr" i tiden.
Folk har inte tid med sådant länge... :hihi

SNICKSNACK!:yoparty

Vi är så många 2 och 4hjulingar som träffas på Shell D-hög numera (ibland utan hoj...:D) så det är bara att glida dit! Står det en hoj där blir den 2 och står det 2 blir den 3 osv därefter kommer spontankörningarna på löpande band precis som på dett glada 80-talet!:Bugar

Folk kunde ju sitta hela natten på raggartorget och meka, snacka, dricka och köra en liten tur.
Inte direkt samma sak på Shell.

Jag körde med en tur som utgick från raggartorget - ja det var tider. På hemvägen fick jag bensinstopp vid Ättekulla....

Den enda kiosken som hade öppet till 4 på morgonen låg just på raggartorget, någon sådan plats finns ju inte idag. Ute vid YC är det ju helt dött efter 18:00.

Klart att inget blir samma sak som raggartorget var förr men man får ju improvisera lite?

En tradition kan ju inte bli en tradition om den inte startas först! ;)

Raggartorget, det var tider det. :tummenupp Har många fina minnen från den tiden med mina gamla V8 bilar...

Helsingborg är inte sig likt sedan de byggde bort det gamla favoritstället. :(
Mcdonalds är mestadels för japsbilstöntar & fast and furious wannabees :hihi

SNICKSNACK!:yoparty

Vi är så många 2 och 4hjulingar som träffas på Shell D-hög numera (ibland utan hoj...:D) så det är bara att glida dit! Står det en hoj där blir den 2 och står det 2 blir den 3 osv därefter kommer spontankörningarna på löpande band precis som på dett glada 80-talet!:Bugar

Va fan, det där visste jag fan inte!! :yoparty
Någon speciell dag, eller?

Men, måste hålla med Fahrer, Hbg ska ju vara så fint och koninentalt numera så allt sådant där mysigt har försvunnit lite.
Inget fel på att ta en bira i Norra Hamnen, men billigt är det inte... :hihi

en plats med parkeringar är ju Statoil på ättekulla. visst, det är ju en hel del människor där med sina plastbilar, neonljus och sina bämvää där på fredag- och lördag-kvällar, men förutom dom 2 dagarna i veckan så brukar det vara ganska lugnt och sansat. dom har dessutom öppet dygnet runt :) och skulle man behöva bensin, diesel, e85 eller vad man nu tankar sin 2-hjuling med så har dom det. för dom som vill känna sig hårda och tanka V-power så finns shell ca 200 meter längre bort. dom har tyvärr "endast" nattlucka och ingenstans att sitta på, men drivmedel har dom i mängder ;)

kanske statoil på ättekulla kan funka som mötesplats för oss som gillar 2-hjulingar..? :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti