Flödar över

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Känner en som har en Honda nsf125 där förgasaren flödar över hela tiden fast det är ny flottör och nålventil.Har provat att blåsa i bensinslangen men det är helt tätt vid nålventilen då.Det som händer är att när man slår på bensinkranen så börjar det droppa ur den slang som sitter under förgasaren.Någon som haft liknande fel eller vet vad man kan undersöka mer.

Ställt in flottörnivån rätt då?

Henkka skrev:
Ställt in flottörnivån rätt då?

Provat alla möjliga inställningar på flottörnivån ,droppar lika iallafall.Tänkte ifall det kan läcka igenom någon annanstans.

Skruvat in botten pluggen då? (tappskruven längst ner på förgasaren)

Henkka skrev:
Skruvat in botten pluggen då? (tappskruven längst ner på förgasaren)
Japp om det är den stora i mitten du menar så är den åtskruvad.Det läcker i den svarta slangen där det på insidan går ett rör upp som går ovanför kanten på koppen. På något vis så måste det läcka igenom någonstans då jag är tvärsäker på att nålventilen tätar.Sitter ett litet munstycke på sidan som går längst ner i koppen som har en o-ring.Den o-ringen ser lite dålig ut men vet ej om det har någon betydelse.Vi provade att plugga det hålet helt ,likt förbannat så droppar det bensin.

Ingen som har nån ide vad det kan va för fel.

zx skrev:
Japp om det är den stora i mitten du menar så är den åtskruvad.Det läcker i den svarta slangen där det på insidan går ett rör upp som går ovanför kanten på koppen. På något vis så måste det läcka igenom någonstans då jag är tvärsäker på att nålventilen tätar.Sitter ett litet munstycke på sidan som går längst ner i koppen som har en o-ring.Den o-ringen ser lite dålig ut men vet ej om det har någon betydelse.Vi provade att plugga det hålet helt ,likt förbannat så droppar det bensin.

Jag har samma problem nu.
vad var det för fel? Den där o-ringen är lite sliten på min. Jag tror det är den.
kan det vara det?

zippo skrev:
Jag har samma problem nu.
vad var det för fel? Den där o-ringen är lite sliten på min. Jag tror det är den.
kan det vara det?
Vet ej vad som va fel.Killen köpte en annan förgasare istället.

flotör nål/säte tätar inte, bort men fotörkoppen och på med bränslekranen om det fortsätter söla när du trycker upp flotören förhand så har du felet där

PD skrev:
flotör nål/säte tätar inte, bort men fotörkoppen och på med bränslekranen om det fortsätter söla när du trycker upp flotören förhand så har du felet där

Jag har nu äntligen orkat skruva isär mc:n.

Och den läcker inte när man trycker upp flottören, men när jag skruvar ihop den soch testar så rinner det ur dreneringen under förgasaren...? :va

Har du kollat så själva flottören är tät. Läcker det in bensin i den flyter den inte upp tillräckligt så att nålventilen tätar. Annars är det väl nålventilen eller fel höjd på flottören. Har samma problem på min RG500 men det är nålventilerna som spökar, men har beställt nya.

Mordellio

Min Honda VF är likadan. När man har kört hojen varm och stänger av den så tätar inte förgasarens nålventil. Måste stänga av soppa kranen annars så ryker det som en präriebrand bakom hojen när man startar den... :gnissla

mordellio skrev:
Har du kollat så själva flottören är tät. Läcker det in bensin i den flyter den inte upp tillräckligt så att nålventilen tätar. Annars är det väl nålventilen eller fel höjd på flottören. Har samma problem på min RG500 men det är nålventilerna som spökar, men har beställt nya.

Mordellio

Ja, flottören är tät, och nålventilen också... och det är rätt höjd på flottören också... jag har inte lyckats få bort flottören och kollat på nålventilen och det, men när jag testar och trycka upp den för hand så tätar den...
Det är också en packning som är lite sliten, kan det ha nåt med saken att göra?
Det är den som är inringad(nr.9):

Bifogat

• schem13.jpg
    schem13.jpg
    46.1 KB · Visningar: 115
Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...