Flödande förgasare

• Thread starter Thread starter awg
  • Start date Start date

awg

Ny medlem
Gick med
21 May 2013
Hoj
GSX 1100 e 1982
Hej mors,
Chansar på att kasta ut en fråga här.

GSX 1100E 1982

Har mekat hela vinter med min pärla.
Bytt till något större munstycken samt högflödesfilter 4-1 satt redan på.

Nu när jag startar så efter ca 1minut börjar det flöda ganska mycket ut förgasare 3 & 4 från insuget.

Kanske detta beror på att flottörnålarna ej håller tätt kan det vara något annat tro?

Nej det kan knappast bero på något annat. Sen om dom är otäta p.g.a. att du flyttat om nålarna mellan fuggarna, att det kommit skräp emellan som hindrar dom från att stänga eller att dom helt enkelt är utslitna är ju nästa fråga som du måste undersöka.

Om nålventilen inte har en gummitätning utan en rostfri spets kan du montera nålventilen i en borrmaskin och använda 1200-papper mellan tumme och pekfinger ochj smärgla bort "midjan" som nålspetsen fått och avsluta med autosol. Funkar definitivt med RS-förgasare.

Kanon

Såklart kommer ytterliggare ett problem.

Då jag lossa pinnen som håller uppe flottören lossnar ena fästörat som verkar vara lagat av en tidigare ägare.
Det verkar vara lagat med kemisk metall då det ser lite geggigt ut vilket jag antar bensinen orsakat då kemisk metall inte tål bensin.

Någon som har ett bra förslag på hur man kan laga detta alternativt om någon sitter på en förgasare till en bra peng.

Verkar inte vara något slut på allt strul men så är det väl om man river i gamla hojar :)

Jag snackade med Roffes motor och dem hade nåt som heter Orapi 210 som är bensinbeständigt och riktigt bra tydligen. Någon som har erferenhet av detta?

Beställde en beggad förgasare hos spinning Wheel. Blev billigare samt att man slipper laga med risk att det inte håller..

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...