Fläktproblem laptop

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fläkten på min bärbara Compaq Presario 2147EA går konstant, varför? Den gjorde inte det när jag köpte den för 2,5 år sen. Tror det började nån gång efter en omformattering.

Nån som har nåt tips på orsak/åtgärd?

.

Lurch skrev:
2057095 Fläkten på min bärbara Compaq Presario 2147EA går konstant, varför? Den gjorde inte det när jag köpte den för 2,5 år sen. Tror det började nån gång efter en omformattering.

Nån som har nåt tips på orsak/åtgärd?
Kan vara värt att prova med en BIOS uppdatering.

EDIT: Eller varför inte fråga en tekniker. <== Länk

//\//\

Last edited:
Uppdatering av bios funkade inte, inte hp-chatten heller. Kan det vara så att fläkten behöver rengöras?

.

Lurch skrev:
2059932 Uppdatering av bios funkade inte, inte hp-chatten heller. Kan det vara så att fläkten behöver rengöras?

.
ladda ner speedfan och kolla så din laptop inte brinner upp.

MDM skrev:
2059970 ladda ner speedfan och kolla så din laptop inte brinner upp.

Vad är speedfan? Vad gör det programmet?

Har tilläggsförsäkring så det kanske inte vore så dumt om den brann...

.

Är det här ok värden eller? Fläkten går för fullt men programmet visar 0 rpm.

.

Bifogat

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    30.8 KB · Visningar: 74
Datorn är troligen full med damm och får inte lika bra kylning som den fick 2.5 år sedan. Det är bara till att mecka isär och blåsa rent. Köp gärna luft på burk på tex Biltema så slipper du spotta ner grejorna...

Zormin skrev:
2064286 Datorn är troligen full med damm och får inte lika bra kylning som den fick 2.5 år sedan. Det är bara till att mecka isär och blåsa rent. Köp gärna luft på burk på tex Biltema så slipper du spotta ner grejorna...

Om jag känner efter ordentligt så känns det som att fläkten är lite mer högljudd än förut, så det kan nog vara så att den är lite "dammig".

Försökte ta isär den i förrgår men jag vågar inte bryta och bända hur mycket som helst. Det är nåt som känns som bandkablar eller nåt som håller ihop locket med botten. Ska fixa assistans!

An3Azz, hjälp!

.

Lurch skrev:
2064405 Om jag känner efter ordentligt så känns det som att fläkten är lite mer högljudd än förut, så det kan nog vara så att den är lite "dammig".

Försökte ta isär den i förrgår men jag vågar inte bryta och bända hur mycket som helst. Det är nåt som känns som bandkablar eller nåt som håller ihop locket med botten. Ska fixa assistans!

An3Azz, hjälp!

.
Alltså den är varm helt klart men min flickväns relativt nya laptop är inte mycket kallare..

Har tagit isär burken, gjort rent fläkten och lagt på ny kylpasta men fläkten går fortfarande hela tiden...

Vad är nästa steg?

.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!