FJR1300-tråden

Hörde aldrig Powerglide klaga på materialet.. och han är en av de snabbare killarna ;)

He, he. Nja. Inom FJR-segmentet kanske.
Men jag körde alltid på det hårdaste läget (till min passagerares förtret när vägarna blev dåliga så jag fick ställa tillbaka en del).
Men det finns mkt som jag inte provat.
 
Nu har moppen fått lite bling, ny bakdämpare och gaffelfjädrar från Wilbers, det blev grym skillnad mot innan, no more gunghäst :tummenupp

Nya dämpare, stålomspunnet och lite annat lullull ligger på posten :)

Är det någon som har bytt kåpglas? Jag är sugen på ett lite lägre och mer rundat, åt double bubble-hållet, men allt jag hittar är laggårdsväggar :(
 
Hej
Hur är dessa hojar när dom börjar ha gått endel?
Dom är ju förhållandevis dyra trots att dom har gått långt.
 
Hej
Hur är dessa hojar när dom börjar ha gått endel?
Dom är ju förhållandevis dyra trots att dom har gått långt.
Låg trimgrad (bara drygt hundra litershästar) och rejält tilltagna grejer gör dom rätt slitstarka. Läser man på framförallt amerikanska forum så verkar dom kunna gå hur långt som helst, så länge man underhåller dom naturligtvis.
 
Låg trimgrad (bara drygt hundra litershästar) och rejält tilltagna grejer gör dom rätt slitstarka. Läser man på framförallt amerikanska forum så verkar dom kunna gå hur långt som helst, så länge man underhåller dom naturligtvis.
Okej. Det finns ju förvisso annat än just motorn som kan rackla på en hoj.
Jag vet inte det känns surt att betala runt 50 tusen för en hoj som sen länge passerat 5000mil. Eller är det bara jag som är kinkig?
 
Okej. Det finns ju förvisso annat än just motorn som kan rackla på en hoj.
Jag vet inte det känns surt att betala runt 50 tusen för en hoj som sen länge passerat 5000mil. Eller är det bara jag som är kinkig?
Visst är det så, min har gått knappa 5,5k mil, och problemen jag har haft med den är ett uttjänt batteri och en trött packbox i gaffeln, och det var mest troligt för att den hade stått något år innan jag köpte den, men under dom två år jag har haft den har den varit tämligen problemfri. En H4-lampa böts för två år sen också iofs. Andrahandsvärdet speglas ju av vad man får för pengarna, en 10-15 år gammal sporthoj med >5k mil på mätaren är ju inte värd hälften.
 
Okej. Låter som jag får fundera närmare på en fjr. Det står mellan en fjr1300 eller en fz1s. Men jag har insett att 90% av all min mc åkning sker på motorväg eftersom jag bor mellan luleå och piteå.
Min vtr som jag har nu är rent jobbig att köra motorväg med.
 
FZ1 är ingen perfekt motorvägshoj heller, om du inte piskar den, för då blir den jääävligt rolig. Men sitsen är ganska tunn, träsmak infinner sig efter en timme eller så, men annars funkar det bra. Skulle jag välja en hoj för mest motorväg hade jag tittat på en Kawasaki ZZR1400, det är ett motorvägslok. Eller en K1300S, den har lite bättre förbrukning och billigare försäkring, båda med över 160 hästkrafter. Kawasakin är dessutom nog rätt så bra att smiska kurvor med.
 
Båda dom hojarna är tyvärr långt över min budget.
Sen bombar jag inte motorväg i timmar i sträck mera till stan och tillbaks. Jag har på senare tid kommit fram till att jag går och ojar mig över att ta hojen just pga så fort man ska nånstans så måste man antingen köra e4 eller köra dom asdåliga mindre vägarna.
 
Kolla på en gammal FJR.
Jag sålde min efter 8000 mil och den gick fortfarande bra då :)
 
Jag har en fjr 2003, och letar efter en hög vindruta, så hög det går att få tag i.
Någon som har något konkret förslag och även provat den i verkligheten?
Givetvis vill man ha den så billig som möjligt, men..
Tacksam för svar.
Mvh Olof
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top