fjärrstyrning

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag vill kunna styra min "hemma-dator" från andra datorer...

Ett alternativ e att använda sig av windows egna fjärrstyrnings verktyg.. Ett annat e att använda sig av t.ex. VNC Server..

Mitt problem är att jag har en router (D-Link 604) och den har en brandvägg plus min norton brandvägg.. Eller jag tror att det e det som e problemet men e inte säker.. :confused:

Hur som helst... är det nån som har typ samma uppsättning som jag och har löst detta på ett smidigt sätt??? :va

Öppna upp port 3389 i din router och stäng av mjukvarubrandväggen. Den är bara onödig och slöar ner maskinen. Port 3389 är den port som Terminal Server använder.

McB skrev:
Öppna upp port 3389 i din router och stäng av mjukvarubrandväggen. Den är bara onödig och slöar ner maskinen. Port 3389 är den port som Terminal Server använder.

Spank u very much... :tummenupp

McB skrev:

Fan...

jag får inte till det... Jag har gjort en "no-ip.com" men det hjälper inte heller.. Kan det va datorn jag försöker connecta ifrån kanske??

E det nån som kör med fjärrstyrning + router & norton och som kan förklara hur ni löst dilemmat... :confused:

Det kan vara datorn du försöker ansluta ifrån, ja. Det kan du prova genom att istället använda den webbaserade tjänsten på www.tunnaklienter.com/tsweb. Funkar det där så är det inget fel på din hemmadator i alla fall.

Norton kan du som sagt stänga av, i alla fall brandväggsfunktionen. Så länge du har din router inkopplad skyddar den dig tillräckligt.

I min router ser det ut såhär när jag släpper igenom trafik på port 3389.

Bifogat

• rdp.jpg
    rdp.jpg
    28.9 KB · Visningar: 76
McB skrev:
Det kan vara datorn du försöker ansluta ifrån, ja. Det kan du prova genom att istället använda den webbaserade tjänsten på www.tunnaklienter.com/tsweb. Funkar det där så är det inget fel på din hemmadator i alla fall.

Norton kan du som sagt stänga av, i alla fall brandväggsfunktionen. Så länge du har din router inkopplad skyddar den dig tillräckligt.

I min router ser det ut såhär när jag släpper igenom trafik på port 3389.
Är det där bara en demo?
Kan inte trycka på anslut, den är grå.

eus skrev:
Är det där bara en demo?
Kan inte trycka på anslut, den är grå.

Nej, det är en fungerande version. Om Anslut-knappen är grå saknas det en Active X-control som behövs installeras. Kanske tillåter inte din browsers säkerhetsinställningar en dylik operation?

McB skrev:
Nej, det är en fungerande version. Om Anslut-knappen är grå saknas det en Active X-control som behövs installeras. Kanske tillåter inte din browsers säkerhetsinställningar en dylik operation?
Det är nog mycket möjligt, administratören har gladeligen spärrat allt och lite till.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt