Fjärrljus Kia Ceed

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej. Är ägare till en Kia Ceed 2014. Tanken var att byta bil inom kort men nu verkar det som jag får dras med den ett tag till. Varje höst när det mörknar tidigt förbannar jag mig själv att jag inte tagit tag i bilens usla lyse. Jag kan i princip slå på helljus när jag kör hemifrån och ingen längs de 2 milen jag har till jobbet reagerar på mitt lyse även om jag inte bländar av.

Har på tidigare bilar haft Bosch 225mm "Big Knicks". Har varit nöjd men dessa verkar inte finnas att köpa längre. Och jag antar att det hänt en hel del på marknaden.

Vill ha 2 eller helst 3 runda lampor. Eller vill jag ha led-ramp?

Billigt ska det vara också.

Vad köper jag och var?

Monterade själv W-LIGHT COMBER på min V70 och där tillförde den inte nåt speciellt eftersom där redan fanns mkt ljus. Flyttade därför över den till fruans bil som har lite mer "normalt" ljus och wow vilket lyft det blev så den rampen hade nog gjort dig glad.

Enligt många ska också rampen för 999 kr på Jula vara bra (har inte provat den själv).
Vill man annars ha det värsta som finns idag utan att betala för mkt samt kan tänka sig stora runda ljus så är det W9 Phoenix 9" som gäller (ca 1 lux på 1000 meter och hyfsad bredd på det)

Ska det vara billigt och ändå hyfsat så har de här fått ett bra rykte, som jag inte kan verifiera eftersom det bara är ett rykte... :wiggle

Billigt är det åtminstone!

Ska det vara billigt och ändå hyfsat så har de här fått ett bra rykte, som jag inte kan verifiera eftersom det bara är ett rykte... :wiggle

Billigt är det åtminstone!
Har hört de ska bli bra om man Xenon-konverterar. Då blir det ca en femhundring ytterligare per enhet men det är fortf mkt ljus för pengarna

NBB Alpha 225 kan förbehållslöst rekommenderas. Kostar 700 spänn och är värd varenda öre. Går att xenonkonvertera om du vill ha snuskigt mycket ljus och finns även original (betydligt dyrare) med Xenon.

Det ÄR värt att gå upp från Biltemanivån när det gäller sådana saker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT