Fjärrkontroll till datorn

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Tja

Behöver en fjärrkontroll till datorn (så man bekvämt kan styra den från sängen). Egentligen vill jag inte ha en fjärrkontroll, utan bara en mottagare, så jag kan använda min stereofjärr till detta också...

Någon som har förslag, helst skall den finnas i Malmö...

De jag har tittat på är en som säljs på blocket av nån lirare
http://www.blocket.se/view/4332544.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Det är precis detta jag letar efter. Saken är den att han har överprisat den så jävla mycket att det bär emot att kopa den, plus att han skrivit att han bor i Malmö, när han i själva verket bor i Jkpg.

Sedan har en firma i Varberg en likanande produkt, men då får man en stor fjärrkontroll på köpet, och det kostar då därefter...

Det som sedan lockade mig var en fjärr från Kjell.com, men den verkar vara restad och inte finnas, den var USB och snygg.

Är det någon som har nåt till salu inom 3 mil från Lund så kommer jag gärna och hämtar. Annars får jag fan löda ihop en egen... Aldrig att jag beställer av han i jkpg...

Qvint skrev:
Tja

Behöver en fjärrkontroll till datorn (så man bekvämt kan styra den från sängen). Egentligen vill jag inte ha en fjärrkontroll, utan bara en mottagare, så jag kan använda min stereofjärr till detta också...

Någon som har förslag, helst skall den finnas i Malmö...

De jag har tittat på är en som säljs på blocket av nån lirare
http://www.blocket.se/view/4332544.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Det är precis detta jag letar efter. Saken är den att han har överprisat den så jävla mycket att det bär emot att kopa den, plus att han skrivit att han bor i Malmö, när han i själva verket bor i Jkpg.

Sedan har en firma i Varberg en likanande produkt, men då får man en stor fjärrkontroll på köpet, och det kostar då därefter...

Det som sedan lockade mig var en fjärr från Kjell.com, men den verkar vara restad och inte finnas, den var USB och snygg.

Är det någon som har nåt till salu inom 3 mil från Lund så kommer jag gärna och hämtar. Annars får jag fan löda ihop en egen... Aldrig att jag beställer av han i jkpg...
Själv har jag en SonyEricsson K-700 och en d-link Bluetooth och med program så kan man styra dvd,mediaspelaren,osv och det funkar fint :)

hulkenstrong skrev:
Löd själv. Gjorde en egen för ett år sedan. Skitlätt och funkar med dem flesta vanliga kontrollerna.
Vart de en egen tillverkad ir-port?? eller hur fungera dendäringa??

hulkenstrong skrev:
Löd själv. Gjorde en egen för ett år sedan. Skitlätt och funkar med dem flesta vanliga kontrollerna.

Jag vet, men har varken tillgång till lödpenna eller andra saker som kan behövas :(

Ingen som bor här nere som löder ihop dylika prylar för en liten peng ?

Peder Rosberg skrev:
Vart de en egen tillverkad ir-port?? eller hur fungera dendäringa??

Ja beställde från elfa och löda ihop enligt lircs enkla ir-motagar schema. Det blir helt enkelt en ir motagare som tar emot signaler och skickar dem via seriel porten. Som lirc programet sedan känner av och gör om till koder som valfria program kan utnytja.

http://www.lirc.org

Hade kunnat givit bort min men den är inte fin då jag gjorde den för skojs skull. har inte behov längre heller, så inte orkat försöka göra den fin. Bor i en etta nu och har soffan 30 cm från datorn :D .

finns program annars.. köp en vanlig IR motagare till datorn.. du kan ta en vanlig motagardiod och koppla till moderkortet.. sen kör du ett program som heter.. winlirc om jag inte minns fel.. kan du styra winamp mm program.. bara ställa in :tummenupp
Nästan gratis också.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...