Fjällnoraträffen 13/8

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Fick kommentar i går att jag skulle lägga en ny tråd för detta evenemang, så då gör jag väl det.

13/8-08 kör vi kortege från Polacksbacken vid shellmacken på Dag Hammarsköldsväg.
För att ta oss ut till Fjällnora friluftsgård.

Poliserscot på kortegen samt tipspromenad med bra vinster ute på fjällnora.

Det är bara att hacka på allihopa!!!

En bra gäst har vi fått dit även i år!
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Poliserscot på kortegen samt tipspromenad med bra vinster ute på fjällnora. :confused:
Lät lite farligt det där, åker inte gärna med farbror blå iaf ---> :va

Hehe nej då skämt o sido lät ju jätte trevligt synd att man jobbar då... jobbar ju i sthlm så kommer inte kunna ta mig hem så tidigt tyvärr.

Tänkte dock ta mig en kvällstur när jag kommer hem... med en polare

Stort :tummenupp iaf kul att du la upp tråden!
 

Kuivinen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZXR -89
Låter roligt det här. Får se om jag vågar mig ut :)

Lite offtopic, men jag kan inte hjälpa det :)
Hej Marina! Nu har jag också skaffat körkort och motorcykel. Min sambo (men också din kusin) hälsar :)
 
Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Låter roligt det här. Får se om jag vågar mig ut :)

Lite offtopic, men jag kan inte hjälpa det :)
Hej Marina! Nu har jag också skaffat körkort och motorcykel. Min sambo (men också din kusin) hälsar :)

Klart du vågar måste fråga om kusin har kläder annars kan hon låna av mig!
men det kan vi kolla senare.

Välkommen och så syns vi där eller i kortegen!
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Klart du vågar måste fråga om kusin har kläder annars kan hon låna av mig!
men det kan vi kolla senare.

Välkommen och så syns vi där eller i kortegen!

Va lite nvärld vi lever i "Kuivinen" råkar ju vara en barndomspolare till mig...
Fast nu är han en MC polare till mig med :yoparty

Grattis igen gubben även om det är offtopic

Hur va träffen någon här som åkte dit?, lite otur me vädret såg ja därför ja höll mig hemma efter jobbet.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Hur va träffen någon här som åkte dit?, lite otur me vädret såg ja därför ja höll mig hemma efter jobbet.[/QUOTE]



Det var en kul träff men hadde slicks på hojen hadde inga gat däck att slänga på de kosta 1200kr till dom elaka poliserna:arsele annars var d nog en bra träff kom lite vatten vid slutet men men.

jag kommer nog nästa år me å då ska jag pysa luften för pojkarna i blått:D
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det var en kul träff men hadde slicks på hojen hadde inga gat däck att slänga på de kosta 1200kr till dom elaka poliserna:arsele annars var d nog en bra träff kom lite vatten vid slutet men men.

jag kommer nog nästa år me å då ska jag pysa luften för pojkarna i blått:D

Jag såg att du stod och argumenterade ett tag med dom. Hade du inte ställt dig precis framför Haffas Bimmer så kanske du hade klarat dig undan. Osis för dig att dom skulle råka kolla på just din hoj.

Annars var det som sagt en trevlig träff. Inte så jättemycket folk men det var en hyfsad kortege i alla fall. Alltid roligt att få köra mot rött. :tungan
Några droppar kom det men det var ju inte så farligt.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Jag såg att du stod och argumenterade ett tag med dom. Hade du inte ställt dig precis framför Haffas Bimmer så kanske du hade klarat dig undan. Osis för dig att dom skulle råka kolla på just din hoj.

Annars var det som sagt en trevlig träff. Inte så jättemycket folk men det var en hyfsad kortege i alla fall. Alltid roligt att få köra mot rött. :tungan
Några droppar kom det men det var ju inte så farligt.[/QUOTE


Saken va ju den att jag såg att de skulle åkas till fjällnora typ 17.45.

så jag satte på regg plåten som jag hadde tagit bort under en ban dag sen

åkte jag stressad som satan men såg att

ni var typ var i sista rondelen så jag stod på lite :rolleyes: körde om någon som vart lite arg som sen

ringde upp till polis radion å gnällde sen kommer jag fram till den polis bilen

som åkte sist

han hadde minsan 70 på mätaren så mina 74.5 var ju ett lag brott jag ville ju

åka i kortegen plus att jag sen inte hadde något mönster på mina däck å det

var ju lag vidrigt.. den lilla feta sa ju till mej att dom inte ville ha sånna som

mej där på fjällnora man va inte önskad konstigt tyckte jag för helt plötsligt

tar han fram sin mobil å tar en bild på mej (han e ju inte den ända som gjort

de men den första manliga som velat ha idol bild men de e ju inte så konstigt

han kanske e gay å tände på mej va vet jag ) jag säger som jag har sagt

alla kommer vi fram till kassan en dag även dom...
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Saken va ju den att jag såg att de skulle åkas till fjällnora typ 17.45.
så jag satte på regg plåten som jag hadde tagit bort under en ban dag sen
åkte jag stressad som satan men såg att ni var typ var i sista rondelen så jag stod på lite :rolleyes: körde om någon som vart lite arg som sen
ringde upp till polis radion å gnällde sen kommer jag fram till den polis bilen
som åkte sist
han hadde minsan 70 på mätaren så mina 74.5 var ju ett lag brott jag ville ju
åka i kortegen plus att jag sen inte hadde något mönster på mina däck å det
var ju lag vidrigt.. den lilla feta sa ju till mej att dom inte ville ha sånna som
mej där på fjällnora man va inte önskad konstigt tyckte jag för helt plötsligt
tar han fram sin mobil å tar en bild på mej (han e ju inte den ända som gjort
de men den första manliga som velat ha idol bild men de e ju inte så konstigt
han kanske e gay å tände på mej va vet jag ) jag säger som jag har sagt
alla kommer vi fram till kassan en dag även dom...

En kombination av omständigheter som gjorde att du hamnade i blickfånget med andra ord.
Det kanske var lite onödigt otrevligt uttryckt av honom kan man tycka att säga att sådana som du inte var välkomna.
Lite surt att behöva lägga dom pengarna på det kanske men det är väl inte så mycket att göra åt. Hur kom det sig att ni stod och argumenterade så länge? Försökte du övertyga honom om att däcken var OK eller att du inte hunnit sätta på vanliga däck?
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
En kombination av omständigheter som gjorde att du hamnade i blickfånget med andra ord.
Det kanske var lite onödigt otrevligt uttryckt av honom kan man tycka att säga att sådana som du inte var välkomna.
Lite surt att behöva lägga dom pengarna på det kanske men det är väl inte så mycket att göra åt. Hur kom det sig att ni stod och argumenterade så länge? Försökte du övertyga honom om att däcken var OK eller att du inte hunnit sätta på vanliga däck?

ville ju få de till att det var ok men han var ju en gammal räv så det sket sej.
men ska
dom ta 1200 så måste dom ju få jobba lite med lag boken.
den gamla polisen var ju rätt ok värre me han som körde bilen han hadde ju en kvinnlig aspirant med sej så han var ju dryg men de kommer å bita han i röven en dag :tummenupp de kan jag nästan svära på jo just de aspiranten ver snäll hon me.men tycker dom var fega som kom när jag stod stilla dom kunde ju ha prövat å stoppa mej när jag hadde rull på grejjerna då hadde de ju blivit skoj men men ibland måste även den mörka å onda sidan få sina offer å de blev jag man tyckr dom kunde varit lite snälla pga att de var den tillställningn som nu var men men dom e som dom e
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hur va träffen någon här som åkte dit?, lite otur me vädret såg ja därför ja höll mig hemma efter jobbet.



Det var en kul träff men hadde slicks på hojen hadde inga gat däck att slänga på de kosta 1200kr till dom elaka poliserna:arsele annars var d nog en bra träff kom lite vatten vid slutet men men.

jag kommer nog nästa år me å då ska jag pysa luften för pojkarna i blått:D[/QUOTE]


Tråkigt att höra måste nästan citera mig själv här nu i efterhand....

Som sagt....
Poliserscot på kortegen samt tipspromenad med bra vinster ute på fjällnora. :confused:
"Lät lite farligt det där, åker inte gärna med farbror blå iaf ---> :va "

Jag har dock bra däck men finns alltid nått dom där gossarna kan hitta och klaga över... tycker dom kan lägga tiden på allvarligare saker faktiskt. Iof slicks på en regnig dag är väl rätt allvarlig risk för avkörning iof.

Men finns ju dagar dom helt klart kan lägga tiden på annat... kan man tycka.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Harry Haffa hade gett sig fan på att sätta dit Denny. Så enkelt var det.

Hade det inte varit bakdäcket så hade de funnit någonting annat att sätta bot på. Eftersom de inte kunde plocka Denny för fortkörning så blev slickset ett plåster på såret för dem.

Att Denny inte skulle vara välkommen till Fjällnora är ju såklart skitsnack. Polisen kanske inte vill ha honom där men det har ingenting med SMC att göra.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...för helt plötsligt tar han fram sin mobil å tar en bild på mej

Var det polisen som tog kort på dig? Utan att fråga om lov? Du skulle fotat tillbaka och sagt något om att han hamnar i din privata samling :)

Ja slicks går de i taket över - nästan så de kissar på sig av upphetsning ibland. Men kolla boten om det står "otillräckligt mönsterdjup" eller nåt i stil med fel däckstyp/otillåtet däck. Det är det sistnämnda som gäller för ett slick som är i bra skick (mönsterdjup finns, men är det inte skuret så saknas mönster - skillnad på det). Otillåtna men fräscha däck är något billigare att böta för än blankslitna gatlegala sulor.

Fast börjar man påpeka sådant, så är risken stor att de surnar till riktigt och kör flygande besiktning av hojen med ljudprov och hela kittet. Men å andra sidan kan man då lika gärna tjafsa vidare själv och kolla så att det är en behörig polis (vem som helst får inte utföra flygande besiktning) och ljudproven måste utföras enligt väldigt speciella regler. Kör de den stenhårda paragrafrytteri-stilen, så sätter man sig själv "till hästs" också :D

Alltid trist när de ska bötfälla folk på mc-evenemang. Rörken drabbades för ett par år sedan och en i Östra Aros som körde mc-marshall på tjejtrampet tillsammans med polisen för några år sedan, bötfälldes för mini-skylt.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Jo man fattar ju att dom bara gör sitt jobb (bara å bara) vissa e ju lite över noga.

Men även om jag nu inte fick så mycket tid å äta korv å dyligt så måste man ju säga att smc har gjort en kul grejj med mycket olika hojjar å förare.

samt lelles mc som vad jag fatta stod för priserna kan ju ha fel men tror de var så

Så tack alla som kom eller var delaktiga jag kommer nästa år även om de kostar 1200kr:tummenupp
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jo man fattar ju att dom bara gör sitt jobb (bara å bara) vissa e ju lite över noga.

Men även om jag nu inte fick så mycket tid å äta korv å dyligt så måste man ju säga att smc har gjort en kul grejj med mycket olika hojjar å förare.

samt lelles mc som vad jag fatta stod för priserna kan ju ha fel men tror de var så

Så tack alla som kom eller var delaktiga jag kommer nästa år även om de kostar 1200kr:tummenupp

Sen hade vi ju en schyst efterfest på Max :tummenupp
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
den lilla feta sa ju till mej att dom inte ville ha sånna som

mej där på fjällnora man va inte önskad konstigt tyckte jag för helt plötsligt

tar han fram sin mobil å tar en bild på mej


Å det var när han fotade som jag kände att nu får han fan ge sej. Ifrågasatte varför han gjorde det. Svaret var för att han fick & behövde inte fråga. Sen kunde det vara bra att ha ett foto på Danny om han skulle köra för fort någon gång längre fram :confused:

Sen poängterade jag också för honom, att det där med att sådana som Danny inte var välkommen på den här aktiviteten....det fick stå för honom. SMC har inget emot att sporthojskillar är med å kör (var mycke tugg om rejsputtar & dylikt) och att jag inte tyckte att det var ok att han stod & förde en hel organsisations talan....i detta fall SMC.
- Jaha, å vad har du med SMC å göra typ....blev svaret.
- Jag är med i SMC Uppsala läns styrelse och vi ser gärna att alla är med på den här aktiviteten....oavsett va de kör för hoj. Sen att Danny nu körde med slicks & att det nu enligt er skulle vara olagligt, det är naturligtvis olyckligt. Men bara för den delen behöver du inte vara otrevlig & säga till mc-folket här vad vi tycker och inte tycker.

Jag var aldrig otrevlig, men jag hade bra lust att be han dra så s****s långt han kunde. Otrevligare polis var det länge sedan jag träffade :mad:
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top