Fjädring v2.0

Men ridersag blir 27mm om jag mäter skillnaden mellan upphängd i kronan och belastad med förare.
35mm mellan F1 och F3?
setting_mc_4.jpg
 
Mäter jag konventionellt (upphängd i kronan för obelastad ) har jag ett häng (rider-sag) på 27mm men jag har bara 85mm utav 120mm slaglängd kvar (vilket jag antar borde vara ett häng på 35mm).

Hur mäter du upp 85 resp 120? Troligast är väl att du har osäkerhet i de siffrorna.

35mm mellan F1 och F3?

Nej han får ju 27mm på det där sättet. Och 35 om han tar hela slaglängden minus det som är kvar av slaglängden då han sitter på.
 
Last edited:
Hur mäter du upp 85 resp 120? Troligast är väl att du har osäkerhet i de siffrorna.
120mm är enl. spec (spring stroke).
85 mäter jag upp på hur mycket innertub som finns kvar ur yttertuben, egentlig fjädringsväg är väl antagligen ngt mindre. Förspänning borde väl påverka tillgänglig spring stroke eller?
 
Apropå fjädring har jag numera total häng på 38mm fram och 30mm bak inkl förare och orginal inställning på hydraliken, har sänkt kronorna ca 4mm över gaffelbenen.
Har en 100 fjäder fram och 95 bak...
Bridgestone slicks med lägre profil fram och högre bak torde göra också göra att den blir lite racemässig i styrningen.
 
Nyheter
Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

Back
Top