Fixat teorin

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
Japp nu har man fixat teoriprovet då... med 53 rätt :D :D :D :D :D :D
Ska köra upp i slutet av juni... så fram till sommaren kommer ännu en 125a meddlem i sthlms trakten...
 
GRATTIS !

Var den svår ? Kommer du ihåg några av MC-frågorna ?
Skriver själv på fredag !
 
Starstriker skrev:
GRATTIS !

Var den svår ? Kommer du ihåg några av MC-frågorna ?
Skriver själv på fredag !

jag fick typ bara:
vilken av dessa bromsar är effektivast?
1. trumbroms fram
2. trumbroms bak
3. skivbroms fram
4. skivbroms bak

och typ, hur ska du luta i en skarp kurva?...
 
Men är det inte 10 frågor som är MC-relaterade ?
Frågade de mycket om bilar ? Avgasutsläpp, tjänstevikt och släpkärror etc ? Dom tycker jag är de knepigaste.
 
Vad gäller efter man har passerat en motorvägsskylt?

1. Du får inte köra om på vägrännan.
2. Du måste ha ett fordon som överstiger 40 km/h.
3. Du får inte stanna på av och-påfarter till motorvägen.


Du ser en bild på en lastbil bakifrån.
Vad ska du tänka på när du kör om?

1. Lastbilen har tillkopplat släp.
2. Fordonet går långsamt.
3. Lastbilen har ej tillkopplat släp
 
Haha. Puckade frågor.... Tur att det bara finns ett svarsalternativ som är rätt ! Annat var det när jag skrev teorin för bil för massa år sedan.
 
typ 2-3 frågor om avgasutsläpp... jävligt mycket om trafik, va man ska tänka på i olika situationer... körning i mörker var det en hel del av också
 
HAde du tagit teorilektioner ? Själv sitter jag här och tragglar med MC-boken och Bonniers trafikskola (inga MC frågor, därför frågar jag dig)

TRE frågor om avgasutsläpp. Tvi. Tycker det är hopplöst att komma ihåg det där.. Vad som renas i katalysatorn och inte.
 
Fan.. Hur ska man luta i en skarp kurva då ? Det är väl bara att hänga med hojjen ?

Annars är ju utåt kanske ett alternativ.
Shit.. Haha. undrar om ajg fixar det här provet......
 
om du har en passagerar hur ska han/hon inte uppträda i kurvorna?

1. Sitta nära föraren.
2. Sitta långt bort från föraren.
3. Följa med i kurvorna.
 
Starstriker skrev:
Fan.. Hur ska man luta i en skarp kurva då ? Det är väl bara att hänga med hojjen ?

Annars är ju utåt kanske ett alternativ.

skämtar du eller? man skall väll luta den in mot centrum, tycker det kan bli rätt stora problem annars : :D
 
Har för mig att RR-förarna lutar utåt ?
Rätta mig.. Jag kanske har helt fel för mig !
 
Starstriker skrev:
Men är det inte 10 frågor som är MC-relaterade ?
Frågade de mycket om bilar ? Avgasutsläpp, tjänstevikt och släpkärror etc ? Dom tycker jag är de knepigaste.

När jag gjorde provet så var d en del såna frågor... du bör ha koll på trafikplatser.. typ att polisen tecken gäller före trafikljus osv. sen så e de bra att ha lite koll på koloxid, kväveoxid och den shiten... lycka till!
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top