Jag drömmer om att operera. Men man måste haft någorlunda stabil syn i två år och sedan är det kostnaden. Men jag har så extremt svårt att få det funka med glasögon och linser. Finns bara två par linssorter på hela marknaden som jag kan ha, och de korrigerar inte fullt ut ändå. Sedan funkar inte den ena sorten alls. Så finns en sort jag öht kan ha. Men även dem är jobbiga då jag ser ännu suddigare så fort ögonen blir lite torra eller linsen flyttar lite på sig. Glasögon är bra hemma men ger huvudvärk så fort man går utanför dörren. Är så ovan. Sedan är de ju otympliga.
Vilken metod som utförs beror såklart mycket på vilket eller vilka synfel man har. Alla metoder funkar inte på alla fel.
fy f-n vad grymt skönt det vore att kunna göra detta Nu. Kunna lita på sin syn, att det man ser är det man ser. Att inte behöva tvivla på om man ser rätt. Att inte bli uppfattad som sjukt dryg för att man bara går förbi Vänner på stan.
Grattis! Jag tror inte att du kommer ångra dig!
Tack

Det känns fantastiskt. Det var grymt gött att slippa treva efter glasögonen imorse (hade -5,5 resp -4,5).

Jag kan varmt rekommendera det, även om det kostar en del. Inte gratis med linser mm.....
Har du inte haft stabil syn i två år än?
Vad gäller riskerna, så resonerade jag så här: de kan väl sitt jobb? Dessutom så får man inte vara rädd för allt. Isf skulle man väl inte köra hoj