Fixat R1 bak på FZR inatt.

Berrkan

Alltid är nått paj
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Aprilia Falco
Satt och spelade tv-spel och drack en 6-7 öl igår kväll till klockan 3 inatt hos en polare. Men eftersom jag på något vis hade lyckats sova till kl 5 på eftermiddan igår så tänkte jag att jag att det var lika bra att vara uppe inatt.

Men vad skulle jag hitta på i halvfyllan och kl 3 på natten?
Jo, jag slänger på R1 baken jag har liggandes.

Det har faktiskt gått riktigt bra. Det enda jag inte har löst en så länge är att jag måste byta expantionskärl och sätta det under passagerar dynan.
Jag har lite kvar att göra men jag har ingen aning vars farsan har gömt rondellen så jag måste vänta tills han vaknar.

Ska lägga upp bilder såfort jag hittar laddaren till kameran och göra lite beskrivningar hur jag har gått till väga.

Jag trodde det skulle se lite klumpigt ut men det blev mycket snyggare än vad jag hade räknat med.

(Bilder finns neröver!)

Last edited:
Berrkan skrev:
Satt och spelade tv-spel och drack en 6-7 öl igår kväll till klockan 3 inatt hos en polare. Men eftersom jag på något vis hade lyckats sova till kl 5 på eftermiddan igår så tänkte jag att jag att det var lika bra att vara uppe inatt.

Men vad skulle jag hitta på i halvfyllan och kl 3 på natten?
Jo, jag slänger på R1 baken jag har liggandes.

Det har faktiskt gått riktigt bra. Det enda jag inte har löst en så länge är att jag måste byta expantionskärl och sätta det under passagerar dynan.
Jag har lite kvar att göra men jag har ingen aning vars farsan har gömt rondellen så jag måste vänta tills han vaknar.

Ska lägga upp bilder såfort jag hittar laddaren till kameran och göra lite beskrivningar hur jag har gått till väga.

Jag trodde det skulle se lite klumpigt ut men det blev mycket snyggare än vad jag hade räknat med.

Fan va fräckt, upp me bilder snabbt nu!

Laddaren var paj men jag hittade en adapter som kanske funkar att ladda med. Funkar den är bilder uppe inom 2-3h

Eftersom jag inte fick igång min nyare kamera var jag tvungen att ta några kort med min gamla trasiga utan display så bildkvaliten är inte mycket att hurra för men ni ser väl vad det föreställer.

Det jag har gjort är att kapa bort rörböjarna som gick ned (se ovanstående bild) och lite längst bak på ramen. Expantionskärlet måste bytas ut till något som kan passa under passagerardynan för det stack ut under (se ovanstående bild). Jag har haft kvar den främre "underplasten" från FZR för att slippa göra nya fästen till alla reläer, batteriet osv. "Underplasten" från R1 fick jag kapa på hälften för att få dit den. Jag har inte skruvat fast den längst fram nu utan det skall göras när allt annat är ordnat.

Jag tänkte använda org sittdynan från fzr:en men som ni kanske ser måste den breddas och kläs om. Ber om ursäkt för dom dåliga bilderna men jag kanske kan fixa bättre sen om jag får tag i ett batteri till den bättre digitalkameran

Jag hade gärna vilja ha den lite högre men nu är jag nöjd att jag iaf har fått dit den så.

Jag tar gärna emot tips om hur jag lacka och bygga vidare på den.

(Senaste bilden längre ner)

Bifogat

• bild4.JPG
    bild4.JPG
    52.6 KB · Visningar: 862
  • bild3.JPG
    bild3.JPG
    70.6 KB · Visningar: 516
  • bild2.JPG
    bild2.JPG
    56.2 KB · Visningar: 624
Last edited:
Jag tar gärna emot tips om hur jag lacka och bygga vidare på den.[/QUOTE]

Tag för guds skull bort stänkfläppen i bak.. Men annars är det ett grymt initativ....

Fan det var riktigt coolt ;) fast den "äldre" looken är inte min smak precis.

Tag för guds skull bort stänkfläppen i bak.. Men annars är det ett grymt initativ....

Nånting sådant kanske..

Ni får gärna komma med förslag men helst av allt får ni gärna photoshopa den så jag får lite idéer hur jag ska lacka den

Bifogat

• Fzr.jpg
    Fzr.jpg
    102.7 KB · Visningar: 545
Last edited:
Någon som vet vars man kan få tag i ett expansionskärl som passar under passagerar dynan. mått ty 10~15cm X 10~15cm x 5~10cm

UrbanTiger skrev:
Ett litet tips... höj rumpan 10 cm i bakarslet så du får rätt vinkel på det hela.

Jo, jag har försökt lura mig själv att jag inte orkar göra det men jag måste nästan det om det ska likna något.

Alla snackar jämt om att höja baken så grymt, visst de e snyggt på nya hojar som har den vinkeln på resterande kåpor, men på denna så går linjerna nästan exakt som de e nu, vilket har med att göra hur bakramen är utformad och vinkeln den har, alla verkar tro det bara är att suga tag i baken o hissa upp den, tror inte folk e så insatta i det ingrepp som måste göras,

Bara en tanke, kul ingrepp till trådskaparen.

Jag tycker inte att du ska höja baken på den. Linjerna ser ju mkt bra ut som det sitter nu. Men stänklappen måste du ta bort :p

Bifogat

• Fzr.jpg
    Fzr.jpg
    109.2 KB · Visningar: 250
Jag tycker det ser ut som det manglar lite på højden bak, se linjen jag tecknade ..någon cm højning så racker det!.

Bifogat

• Fzr1.JPG
    Fzr1.JPG
    103.2 KB · Visningar: 239
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back