Fixat bättre styre på hojen (bilder)

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Honda CR250 -87
Tyckte orginalstyret var asjobbigt att köra med eftersom man satt så dumt och det blev vingligt och man kom inte åt att styra ordentligt. Så jag tänkte att det måste man ju ändra på så man kan sitta normalt.

Så jag åkte och köpte en styrhöjarsats med detta innehållet:

Styrhöjare:
imagephp.jpg

Gaffelkrona:
image-2php.jpg

Crossstyre:
image-1php.jpg

Så här såg den ut före "operationen":
DSCN3402.jpg

Och så här blev resultatet:
DSCN3464.jpg

Vad tycks?

Streetfighter :D nice

edit: styrhöjaren är dyrare än hela hojen ;P haha

Last edited:
okej :) då fick du bra pris. sett sådana till sjuka priser. och man kan även få minimotos billigare än 2000kr

Last edited:
okej :) då fick du bra pris. sett sådana till sjuka priser. och man kan även få minimotos billigare än 2000kr

Jo men denna köptes helt ny 2005 eller när det nu helt plötsligt blev populärt med såna och alla möjliga forum hade gruppimport/gruppbeställningar. Sweclockers hade en sån gruppbeställning och jag slog till. 2000kr kostade den då.

jo köpte en liknande själv i den prisklassen! ska se ifall jag får tag i en igen. roligt att mecka :)

Vart köpte du din styrhöjare?:yoparty
Vf har du vinklat den så konstigt?

hahahaha det var de fulaste ser ut som en chopper.... :hihi Är det skönare att köra nu eller?

Haha

Styrhöjaren kostar like mycke som min minimoto kostade..
Köpte den för 2 dagar sen, nästan ny + Trimrör XL, så nu har jag beställt ett styre och imorrn i skolan ska jag fräsa till 2 hållare till styret så i slutet av veckan blir det ett likadant bygge"om styret kommer" MVH: Jimmy

Köpte den för 2 dagar sen, nästan ny + Trimrör XL, så nu har jag beställt ett styre och imorrn i skolan ska jag fräsa till 2 hållare till styret så i slutet av veckan blir det ett likadant bygge"om styret kommer" MVH: Jimmy

Hur har det gått? Får vi se några bilder på bygget? ;)

blev visst inga bilder?

blev visst inga bilder?

Sorry, varit lite upptagen, men nu kommer bilder :)

Styrhållarna bara ihoptejpade :
IMG_0312.jpg

Fast tejpat på hojjen ;) :
IMG_0305.jpg

Måste slipa lite på nedre bak-kant på hållaren annars tar kåpan i minsta lilla man svänger :
IMG_0309.jpg

Så imorrn efter skolan blir det att dra te Coop och köpa lite bultar sen skruva fast hållarna, PS' Styret är bara tillfälligt tills jag köpt cross-styre.
Montering imorrn, Laddar upp fler bilder imorrn :D Kommentera gärna vad ni tycker än så länge // Jimmy

Nu vill vi se packväskor, handtagsvärmare o tankväska. Hela rasket...du kan juh bli en Iron Butt på minimoto då.:gnissla

mycket bra:)

Var köpte du grejerna ??

Erik//

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...