Fixa till växellådsdrev.. Ingreppsklackarna

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Hej..

Jag har idag snackat med en mcmekaniker här i stan. (Mycket trevlig och hjälpsam människa TACK!)

Vi prata om mina problem med växellådan -->http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=150636
Han var rätt så hundra på att det var ingreppsklackarna och vi snackade lite löst om priser på drev mm han "höftade" lite.

Grejen var att det vart rätt så dyrt i slutändan inte själva mecket som var ett BRA pris på utan delarna.....

När jag knorrade mig lite om att det vart mycket pengar att lägga på en gammal offrodare i 25k klassen så frågade han om jag kände nån som jobbade på en mekanisk verkstad i sånna fall så kunde dom greja till klackarna......

Jag tackade för mig och sade att jag skulle återkomma...

Grejen är att jag känner en snubbe på en mekverksstad, jag har precis pratat med han men han hade aldrig utfört en liknande operation och visste därmed inte om han kunde fixa det!

SÅ till Frågan! Hur pass svårt är det att greja/fräsa/borra/gnista/ till dessa klackar så dom blir schysta igen..

Hur går ingreppet till ? Vad krävs det för maskiner i vilket material är dreven osv....

Kan ingen kunnig vänlig människa ÖSA på med INFO!

Tack så Innihel... på förhand!

Kan ingen kunnig vänlig människa ÖSA på med INFO!

Motospeed i Västerås undercuttar drev för ca en tusing paret...
Är dreven HELT kassa är det oräddbart och bara att handla nya.

En "vanlig" verkstadsnisse bör kanske inte ge sig på att undercutta dreven om han inte VET vad han gör.

Motospeed i Västerås undercuttar drev för ca en tusing paret...
Är dreven HELT kassa är det oräddbart och bara att handla nya.

En "vanlig" verkstadsnisse bör kanske inte ge sig på att undercutta dreven om han inte VET vad han gör.

Ok... Grejen är att boysen på den här mekfirman är rätt så duktiga och gör de´flesta detaljer.....

Saken är ju bara att han behöver info om hur han skall göra och vad han behöver för att kunna utföra jobbet...eller säga att det inte är någon ide´att han tar i det...

Last edited:
har en kille som fixar dreven till dig annars,i grund,raka ytor,samma avstånd på klackarna runt om och sedan kan du kompensera med schims om du får ta på höjden på klackarna,pma om det ä¨r nått

Mer Info om den sk undercuttnigen pls!!!

Edit: Vad kostar sånnadäringa drev nya? Vart tjackar jag dem billigast?

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...