Fixa till matt nivåglas på bromspump

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har tips på hur man fixar till ett nivåglas på en bromspumpen? Ser ut för jäkligt på min nyinförskaffade GSX750ES så jag tänkte om nån har tips på om man kan få till det så hyfsat att man alla fall så man kan se nivån på oljan genom det. Tänker ta tag med hojen så fort jag bara får tid men sista veckan har det bara varit, snöröjning som gällt.

En bild på eländet, man kan ju lugnt säga att glaset inte ser ut så vackert
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Glasen finns att köpa löst. Köpte mina glas på Wish faktiskt. Tog tid men dom var hekt ok. Du knackar ur befintliga ur huset bara. Enkelt.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Okej vad heter dessa glas på engelska så man vet vad man ska söka efter? Kollade på cmsln men där fanns inte glaset att köpa löst.

Kom på att jag är ju nu mer lycklig svarvägare så i värsta fall kan man väl tillverka ett glas själv om man bara har plast som tål bromsvätskan men finns det att köpa tar jag den enkla vägen.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Okej vad heter dessa glas på engelska så man vet vad man ska söka efter? Kollade på cmsln men där fanns inte glaset att köpa löst.

Kom på att jag är ju nu mer lycklig svarvägare så i värsta fall kan man väl tillverka ett glas själv om man bara har plast som tål bromsvätskan men finns det att köpa tar jag den enkla vägen.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Okej, då ska jag ska kolla om dom där 18 mm glasen kan tänkas passa då jag får tid. Just nu är det bara snöröjning och skruvande i traktorer och snöslungor som gäller för mig och mer snö väntas i helgen.

Nån som vet vad för plast som klarar av bromsolja? Eftersom jag har en svarv så borde ju ett nivåglas vara enkelt att göra om man inte kan köpa nåt som passar om bara hittar rätt material att svarva ifrån.

Lite OT men hur är det att handla från England nu efter Brexit, visst slipper man tullen men ändå åker på att betala moms och Postmords avgift för att dom sköter om inbetalningen av momsen?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Okej, då ska jag ska kolla om dom där 18 mm glasen kan tänkas passa då jag får tid. Just nu är det bara snöröjning och skruvande i traktorer och snöslungor som gäller för mig och mer snö väntas i helgen.

Nån som vet vad för plast som klarar av bromsolja? Eftersom jag har en svarv så borde ju ett nivåglas vara enkelt att göra om man inte kan köpa nåt som passar om bara hittar rätt material att svarva ifrån.

Lite OT men hur är det att handla från England nu efter Brexit, visst slipper man tullen men ändå åker på att betala moms och Postmords avgift för att dom sköter om inbetalningen av momsen?
Köp från ebay.de
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det metallring runt glaset lär det ju vara svårtillverkat även om det säkert kan gå det med, men då jag googlade såg jag nån variant där glaset bara bestod av ett plastglas med en midja och en avfasning på ena sidan då man ska trycka i det och sen var det en o-ring innanför glaset. Då jag kollade glaset på min hoj så ser det ut att bara vara plast men jag kan ju missat metallringen då jag kollad på det hela igår kväll för jag var ganska trött (efter att snöröjt en isväg på lite drygt 9 ha med bitvis 50 cm snö som skulle flyttas åt ett håll) och sen är ju glaset lite lätt söndervittrat. Får väl försöka kolla upp det bättre och se om det kan tänkas vara rätt glas som säljs på ebay.

Jo jag lär väl söka glaset i EU så man slipper tull, moms och Postmord avgifter men är det moms och postens avgift som gäller nu från England
 

lenlil

Medlem
Gick med
23 Dec 2016
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Bonneville
Är det metallring runt glaset lär det ju vara svårtillverkat även om det säkert kan gå det med, men då jag googlade såg jag nån variant där glaset bara bestod av ett plastglas med en midja och en avfasning på ena sidan då man ska trycka i det och sen var det en o-ring innanför glaset. Då jag kollade glaset på min hoj så ser det ut att bara vara plast men jag kan ju missat metallringen då jag kollad på det hela igår kväll för jag var ganska trött (efter att snöröjt en isväg på lite drygt 9 ha med bitvis 50 cm snö som skulle flyttas åt ett håll) och sen är ju glaset lite lätt söndervittrat. Får väl försöka kolla upp det bättre och se om det kan tänkas vara rätt glas som säljs på ebay.

Jo jag lär väl söka glaset i EU så man slipper tull, moms och Postmord avgifter men är det moms och postens avgift som gäller nu från England
Försök med MC Shopen i Karlstad de har mycket delar till gamla Suzuki
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Försök med MC Shopen i Karlstad de har mycket delar till gamla Suzuki
Ska kolla med dom om dom har glas, vore ju smidigt med nåt som man vet passar direkt.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Finns på Amazon.de Här är första jag såg men du får även upp en hel del liknande från andra säljare

får
Får kolla upp detta, just nu har det tyvärr bara varit snöröjning och skruvande i traktorer och traktorsnöslungor sista veckan. Har inte haft tid att kolla om det är 18 mm nivåglas på hojen. Ska försöka för kolla bara snöröjandet ger sig, har snöröjt ca 9 ha isväg sista veckan är ganska less på snöröjning just nu och så ska det komma 2-3 dl till i helgen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top