Fixa med alu-pill

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Någon som vet var jag kan få följande projekt gjort?:

Kåpfästena till min hoj är helt enkelt ett vanligt alurör (ca 1,5 cm tjockt, 5-7cm långt) som är fäst i ramen och sen i kåpan. Nu är det så att kåpan skulle behöva flyttas någon centimeter bakåt. Var kan jag få hjälp med att kapa rören, lägga någon form av bricka emellan och sen svetsa ihop igen? Det blir ju som sagt ganska pilligt... Att bocka röret funkar inte eftersom fästet i kåpan ska in i röret.
Se min ytterst snygga bild ang hur jag hade tänkt det!

Glömde jag säga att jag behöver det gjort senast imorgon?

Bifogat

• fixa.JPG
    fixa.JPG
    5 KB · Visningar: 44
Last edited:
AleX skrev:
2183755 Har du röret och brickan?

Jag har bara röret... Har tänkt köpa ett nytt rör någonstans för att slippa ha itu originaldelar. Borde ju även gå att köpa plattjärn (alu) att göra brickor av!?
Frågan är vem som kan svetsa möget!?

Tipsa mig bara inte om kylarmeken i Veberöd för det var ett århundradets klåparjobb han genomförde, och det höll i flera minuter...

oscar skrev:
2183884 Jag har bara röret... Har tänkt köpa ett nytt rör någonstans för att slippa ha itu originaldelar. Borde ju även gå att köpa plattjärn (alu) att göra brickor av!?
Frågan är vem som kan svetsa möget!?

Tipsa mig bara inte om kylarmeken i Veberöd för det var ett århundradets klåparjobb han genomförde, och det höll i flera minuter...

Kolla i min signatur... Jag har svets så fixar du resten så det bara är till o svetsa så är du välkommen.

Det går o köpa plattjärn ja

AleX skrev:
2183939 Kolla i min signatur... Jag har svets så fixar du resten så det bara är till o svetsa så är du välkommen.

Det går o köpa plattjärn ja

Kan du svetsa sånt smått alu-mög? :)

oscar skrev:
2183982 Kan du svetsa sånt smått alu-mög? :)

Jag kunde få ihop min motor och jag kunde få ihop två backspeglar... (allt jag har svetsat i aluminium) men jag har svetsat desto mer rostfritt.

AleX skrev:
2184087 Jag kunde få ihop min motor och jag kunde få ihop två backspeglar... (allt jag har svetsat i aluminium) men jag har svetsat desto mer rostfritt.

Har handlat nya rör och även plattjärn nu! Tänkte på att det kanske borde funka att kapa två bitar rör som överlappar varandra, och därefter fästa dem med kemisk metall eller epoxy eller liknande...

Bifogat

• fixa2.JPG
    fixa2.JPG
    4.2 KB · Visningar: 33
oscar skrev:
2184126 Har handlat nya rör och även plattjärn nu! Tänkte på att det kanske borde funka att kapa två bitar rör som överlappar varandra, och därefter fästa dem med kemisk metall eller epoxy eller liknande...

Ja det borde funka men varför då inte gå in till en vvs installatör o be honom böja till ett kopparrör som du vill ha det?

AleX skrev:
2184168 Ja det borde funka men varför då inte gå in till en vvs installatör o be honom böja till ett kopparrör som du vill ha det?

Röret är för kort, dvs de två böjarna tar för stor plats! Tror jag iaf!

Maverick_ou812 skrev:
2184290 AleX patentlösning på alla svårare problem? :hihi
P.S. Glöm inte vaselin D.S.

VAselin e bara för att du e så känslig... riktiga karlar kör utan :arsele

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park