Fixa mätarställningen?

Hej
Jag tror inte problemet med skruvade mätare är så stort.
Varför ens hålla på när avansen är så liten. Vad kan vinsten vara i pengar 10 000 kanske.
Köpte min ny senhöst 2007 och har idag gått 3500 mil.
Fredrik

Eller så har man flera motorcykar och inte har tid att köra med alla. Då blir det inte många mil per hoj under en säsong.

Är väl främst i storstadsregionerna det är hojar som inte har många mil på sig? Det tar för lång tid att köra ut till dom "roliga vägarna" så man håller sig inom tullarna (Stockholm i detta fall) och kryssar mellan bilarna och bränner mellan rödljus. Även om man ligger i så blir det inte så jäkla många mil på en säsong. Lägg då till att man är posör och har hojen som statussymbol så blir det ännu färre.

Så använder man inte hojen som mer än ett "Fin söndag en gång i månaden"-fordon så blir det inte många mil på mätaren.

Haha vilken skön fördom. Här kommer en till.
De i norra sverie har vinter året om och kan inte använda sina hojar. De står mest.

Haha vilken skön fördom. Här kommer en till.
De i norra sverie har vinter året om och kan inte använda sina hojar. De står mest.

Haha, verkar som att mitt skämt träffade en öm punkt hos någon. :krama

Svag come-back dock måste jag säga. Att använda ett välkänt faktum som ett försök till en gliring funkar inte riktigt...

Haha, verkar som att mitt skämt träffade en öm punkt hos någon. :krama

Svag come-back dock måste jag säga. Att använda ett välkänt faktum som ett försök till en gliring funkar inte riktigt...

Doh.
Du får vara mer tydlig i din ironi. Jag trode på allvar att du va dum.

Eller så har man flera motorcykar och inte har tid att köra med alla. Då blir det inte många mil per hoj under en säsong.

Ligger nånting i det du säger. Jag har ju 2 stycken och har inte ens börjat titta på ena cykeln än,tar förmodligen bara fram kawwan under semestern!
Många har inte heller tid att köra eller åker bara söndagar. En bekant tog ut en gixxer och den har rullat 500-600 mil på tre säsonger. En annan kompis kör kanske max 100 mil per säsong och han har en hoj från 02 som rullat 1500 mil.

Last edited:
Visst fuskas det en hel del med mätare.Varför finns det annoser på hojar som är några år gamla och gått under tusen mil men ändå redan bytt tex drivpaket?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti